Vægttab - Krop føles svag.


215
 Share

Recommended Posts

Jeg har i den seneste tid dæmpet en del af det jeg spiser, for at kunne realisere et vægttab.
Som det så simpel er blevet sagt så mange gange, " Det er bare forbrænde flere kalorier end man indtager"

Jeg udfra det budskab bygget min kost således op at hvis jeg ikke gør noget aktiv får jeg heller ikke noget mad (Lige bortset fra morgenmad), og gør jeg noget aktiv får jeg mad, selvfølgelig ikke i ekstreme mængder.

Det har sådan set virket de første 3 uger, og da jeg normal ikke er særlig aktiv (bortset fra nogle spontane løbeturer) synes jeg ikke det har været det store problem.

dog....

Jeg kan tydelig mærke at min koncentration er faldet drastigt, jeg kan godt mærke at mit hoved ikke helt har fået opfyldt sine optimale krav. Denne kost har kun været muligt i og med at mit semester er overstået, og det næste først starter om 2 uger. for at kunne abstrahere for sult har jeg også sovet en del, uden overdrive tror jeg at jeg har brugt 90% af tiden på at ligge i sengen (2x træning om ugen - ( 2 gange - mest pga. muskel smerter)), og de dage hvor jeg har været aktiv har jeg også seriøv været aktiv, hvor her snakker om høj puls i time.

derudover..

Sidste sommer satte jeg en PR med 100 armbøjninger over 2 omgange ( 50x 2) , hvor jeg nu lige knap nok kan lave 14 (sjovt nok kun armbøjninger et problem..).

Jeg kan tydelig mærke at jeg er blevet en del svagere, hvilket jeg sådan set ikke ønsker. samtidig ønsker at jeg jeg at jeg taber, jeg er på grænsen for at være overvægtig. Det skal jeg siges at jeg er på ingen måde render rundt med store "guns" eller er "pumper" for den sags skyld
altså jeg ved at fedtet er størstedelen af min krop.

På den positive side
Jeg kan se at det virker. Jeg har over 3 uger tabt 4 kg.

Så spørgsmålet her ...
Er det mig som overdriver ang. "abstinenser" og er det den rigtige vej at gå, og er det umuligt at kombinere begge ting på samme tid?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er nødt til at sove for at abstrahere fra sulten, spiser man forkert. Det er altså ikke nødvendigt at sulte sig for at tabe sig! Du skriver, at du kun spiser (udover morgenmad), hvis du laver noget aktivt. Det lyder helt hen i vejret, hvis jeg forstår dig rigtigt.

Hvad spiser du i løbet af en normal dag (med eller uden træning), og i hvilke mængder?

Link to comment
Share on other sites

Det med at sove for at kunne abstrahere for sult var måske lidt overdrevet, ja, jeg har nok sovet længere end jeg plejer, men for det meste har jeg bare har siddet og læst i bøger, spillet osv. Så det jeg mente var at aktivitetsniveauet på en Almindelig dag uden træning har maks været svarende til en person i liggende tilstand (plus minus det der nu skal laves rundt omkring).

Kostmæssigt prøver jeg at fordele det således at det 1/3 er kød, 1/3 er grønt, 1/3 et eller andet fuldkorns produkt af en art. (tilfældet med aftensmad idag)
Idag var det Noget ala Hakket oksekød, fuldkornsris, squash, peberfrugt, chili og løg.

Har nok samlet idag spist maks. 400 gram, og som aktivitet har jeg udført 100 armbøjninger, og for hvergang jeg døde lavede jeg 20 mavebøjninger, og fortsat fra armbøjninger igen.

Edited by 215
Link to comment
Share on other sites

Så er der godt nok ikke noget at sige til, at din krop føles svag. Du er altså nødt til at spise noget mere. Så længe du spiser de rigtige ting, skal du nok tabe dig alligevel. Læs en masse om vægttab, der er masser af artikler og forumtråde her på siden, så det er bare med at komme i gang. Drop det med at sulte dig selv, det er der INGEN grund til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tabte de først 6 kg over en måned uden at sulte og føle mig svag.

Man har et kalorieforbrug uden man træner også, og får man ikke bare opfyldt halvdelen af dette og helst mere så begynder kroppen at tærer på de energidepoter man har i forvejen. MEN hvis man lige frem sulter sig tærer den også på muskler fordi at kroppen for brug for at sænke sig omsætning af energi.

Min egen personlige erfaring er at jeg selv taber mig hurtigere og nemmere når jeg spiser mig mæt.(og træner, men det kan gøres uden)

Og så tror jeg også en af grundene til din muskelsvaghed er for lavt blodsukker hvis du spiser så lidt og af få gange på et døgn. Det er slet ikke sundt.

Link to comment
Share on other sites

Ja undskyld, men det er da helt gak det der... Du er nødt til at finde et normalt føde indtag, og så motionere lidt varieret end bare tage armbøjninger. Der er masser af gode artikler ang. vægttab her på siden, kig dem lige igennem for din egen skyld. Det er klart at du føler dig svagere når du ikke spiser og dine muskler forsvinder...

Pøj pøj!

Link to comment
Share on other sites

brug kalorieberegneren her på siden til at få en indikator på, hvad dit basale energibehov er. Du bør ikke presse dig selv så hårdt. Faktisk er 3-4 kg om måneden ikke en større bedrift i sig selv - det er det jeg ligger på og jeg spiser 5-6 måltider hver dag og sulter ikke. Får til gengæld mere overskud. Som de andre siger, så trænger du vist til noget viden om sundhed og vægttab

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share