Progressionen starter ved?


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg formoder, at trods jeg kun styrketræner en gang om ugen, er der stadig en fidus i at køre med progression. Men hvor let skal man starte en ny cyklus - uden man laller rundt med lette vægte i mange uger?

Jeg kan glemme alt om fremgang - kan jeg undgå tilbagegang er det klart en succes. Mere for at nævne målsætningen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er vedligeholdelsestræning ved siden af cyklingen.

Overkroppen bare fordi det er sjovt og jeg ikke gider ligne en cykelrytter. Kører den 2x12 og går ned i 3x8 når 12erne bliver for tunge. Det fungerer alt rigeligt og jeg bliver større end ønsket, hvis jeg træner igennem.

Bentræningen for at holde fast i antrit og spurt som min force, trods en 44 år på tælleren. Dertil kan ben ALDRIG blive for store, men at få dem til at vokse ved siden af cykeltræningen er lidt opgivet, andet end om efteråret hvor der ikke cykles så meget.

Kører ben som følger i worksæt:

Frontsquat 4 singler, backsquat 4x4, bulgarsk splitsquat 3x8

Lårcurl 3x12 > 4x10> 5x8 ny cyklus

Læg 10x15 > 12x12 > 15x10 ny cyklus

Baggrund:

Squat kun lave reps, da cyklingen ellers er ødelagt af doms. Bss er ny øvelse og ryger ud hvis den laver ømhed.

Slidt lænd udelukker dl og dl-varianter - derfor maskintræning af hams.

I sommers fik jeg læggene til at gro en cm med 10x10 men da de små sataner har en voldsom evne til at æde workload, skal de udfordres lidt mere i år.

Jeg skrev, at jeg kun ville træne en gang om ugen. Når tiden er til det, kan jeg godt finde på at smide en mellemtræning ind med lidt pjat som f eks bicepcurl, lidt benpres med stakken og andet gøgl.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lægge ville jeg droppe. Du henter ikke noget øget præstation der. Fokuser hellere på benene.

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit "system", men har du tænkt dig at køre en lineær progression på de angivne repranges?

Hvorfor ikke bare lave 3x5 i backsquat og fokusere på at øge vægten fra træning til træning? Dette suppleres med leg curls måske og måske lidt hyperextensions. Og så går du hjem. :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, styrketræning er for sjov en variation til cyklingen, til at nøjes med det. Men vil ikke gå så meget op i det med progressionen, men bare læsse på, indtil domsen bliver generende.

P.s. Måske kan der ikke hentes noget på præstationssiden ved lægtræningen. Med igen: ben kan aldrig blive store nok og lægge er bare noget lorteskravl at se på, hvis man ikke pisker dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share