Elektrisk stimulering af muskler


DaDane
 Share

Recommended Posts

El-giganten har i øjeblikket en revitive muskel-stimulator. Den giver små (måske umærkelige) stød som gør at musklerne trækker sig sammen og kan på den måde give bedre venemuskler og dermed forbedre blodtilførslen (eller er det den, del der skal væk).

De påstår at de virker mod urolige ben, vand i fødderne etc.

Produktet er, så vidt jeg kan se, målrettet mod lidt ældre mennesker. De har bl.a. Ulf Pilgaard til at fortælle hvor godt det er for ham.

Det lyder meget godt alt sammen.

Jeg har en god ven omkring de 40 som har problemer med hævede fødder. Hun overvejer at købe dette apparat og vi har talt lidt om fordele og ulemper. Jeg har 3 spørgsmål i den sammenhæng.

1) Virker det på musklerne - mere nøjagtigt: For mobile, ikke alt for gamle mennesker, virker det så overhovedet? Vil effekten være så lille at man reelt skal være tæt på imobile for at det virker? (Eller sagt med andre ord, får hun spor ud af det hvis hun f.eks. bare går 30 minutter dagligt i almindeligt gang tempo)?

2) Virker det sammenlagt på hele kroppen - mere nøjagtigt: Hvordan ser det ud med de neuro-muskulære funktioner? Jeg er bekymret for at musklerne måske kunne vænnes til et støre stimulation end den de naturligt får fra hjernen, - så musklerne måske nok bliver stærkere, men hjernen ikke, eller kun dårligt, kan aktivere dem. Så det reelt giver en lavere funktionel styrke.

3) Måske lidt mere for mig selv. Kan man kombinere dette med almindelig træning og måske endda få "gratis" træning, på den måde forstået, at mine muskler kan træne mens jeg gør noget andet (spiser morgenmad, læser, ser TV, et eller andet)?

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share