Back To Basics round 2


Krellebab
 Share

Recommended Posts

Hey MOL,

Jeg skal snart til at begynde på BTB2, der er bare en ting der undrer mig, der står:

Mikrocyklus for øvelser mærket med (I)

Uge 1: 4 sæt x 8-10 reps
Uge 2: 4 sæt x 6-8 reps
Uge 3: 4 sæt x 4-6 reps

Mikrocyklus for øvelser mærket med (II)

Uge 1: 4 sæt x 10-12 reps
Uge 2: 4 sæt x 8-10 reps
Uge 3: 4 sæt x 6-8 reps

Her, er det så den samme vægt man skal køre med i 3 uger? da jeg synes det er lidt mærkeligt at man kører med den samme vægt alle 3 uger, når man skal tage flest reps de første uger..

Da der, derinde står: Når man har gennemført en 3 ugers mikrocyklus, så starter man forfra med tungere vægte. Altså at man først efter at have kørt med den samme vægt i 3 uger, øger vægten. Det princip forstår jeg, men at man skal køre flest reps i starten i forhold til slutningen, når det er med samme belastning, forstår jeg ikke helt.. men er det ikke sådan det skal forståes?

Link to comment
Share on other sites

Prøv at læse artiklen lidt grundigere, det er forklaret. :) Programmet går meget på at træne efter sin dagsform, så du vælger hver dag de vægte, der passer til den angivne rep-range, dvs. så de er tunge men uden at du når til failure inden du har nået de reps, du skal. Dermed stiger vægten selvfølgelig også fra uge til uge, og næste gang du starter på en mikrocyklus, skulle din dagsform så gerne kunne bære en tungere vægt end sidst.

Link to comment
Share on other sites

Tak, har læst den nogle gange nu, men syntes ikke det stod sådan forklaret, altså det med dagsformen jo... Kunne heller ikke forstå hvis man skulle køre med den samme vægt i 3 uger, når reps går ned. Men tak, det var bare det jeg skulle være sikker på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share