Sign in to follow this  
Løberen.

Hvordan stopper jeg?

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg vil virkelig gerne tabe mig, men jeg synes lidt, at jeg giver for hurtigt op. Jeg træner 2-4 gange om ugen. Nogle gange mere. Det er ikke dét, der er problemet, men mine madvaner. Jeg spiser generelt sundt og varieret, men lige så snart der bliver sat slik eller kage på bordet, er det som om min hjerne slår klik, og når jeg først har taget ét stykke, så kan jeg slet ikke stoppe igen. Det er virkelig dumt, og jeg fortryder det hver gang, men i situationen tænker jeg ikke over det. Kræver det "bare" virkelig meget viljestyrke at sige stop til sig selv? Og hvordan stopper jeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mulighed er at du simpelthen spiser efter en for stram kostplan. En anden mulighed er at du har en begyndende spiseforstyrrelse og bør tage kontakt til en professionel med det samme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er ret sikker på, at jeg på ingen måde har en spiseforstyrrelse. Det kan godt være, jeg formulerede mig forkert. Det er ikke sådan, at jeg overhovedet ikke kan holde op, for det gør jeg, men det irriterer mig, at jeg ikke kan tage et stykke kage og så er dét det i stedet for to eller tre stykker kage.

Til gengæld tror jeg du kan have ret i, at jeg spiser efter en for stram kostplan, for jeg prøver virkelig på at undgå sukker, og jeg har svært ved at tillade mig selv at spise usundt en enkelt dag, så det kan selvfølgelig være en mulighed.

Tak for svar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virker det du gør nu?

Hvis din plan er for stram kan du ikke overholde den. En enkelt pose chips etc slår ikke kuren ihjel, men måske den uge. Det er alle dens venner som er problemet, dvs det er i virkeligheden et mentalt problem.

Hvis kuren er for slap, virker den ikke.

Ang slik og kage, så hvis du ikke kan holde op, så lad være med at begynde. Nap et par dadler, figner, et æble, lidt nødder, eller andet som kan substituere et stykke kage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du skriver "...der bliver sat slik eller kage på bordet..."

Er der kage på bordet, så kaster jeg mig også over det. Kage er godt.

Men i privaten har det virket fint bare at lade være med at have den slags i huset. Uanset hvor stor kagelysten så end måtte blive skal der immervæk noget viljestyrke til for at finde overtøjet frem og shoppe efter kage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du normalt spiser sundt og varieret, sker der ingen ting ved at du nogle gange fråder for vildt.

Hvis det blot ikke er hver og hveranden dag.

Det kan være en gøen åbner at gøre sin kost op over fx 1 uge, og se hvor lidt det betyder at man tager en "kage" dag hver anden uge fx.

Hvis du har meget svært ved at styre det og tænkere en nemmere kur generelt er 5:2 måske ikke helt uinteressant.

Du skal blot huske at mad er mere og andet en næringsstoffer. Det er også nydelse og livskvalitet.

Behovet for at kontrollerer sin mad og kalorie indtag skal ikke tage over, og udvikle sig sygeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

WilliamS: Det er bare nogle gange svært, når man bor med andre, der køber det, men ja, du har ret :)

Det er bare så svært, når man først er kommet ind i en dårlig vane ift. slik og usunde sager. Det er nok bare bedst for mig at holde mig væk fra fra usunde sager et stykke tid, så jeg får styr på min sukkertrang.

Har I gode forslag til, hvad man kan gøre eller spise, når sukkertrangen melder sig, så man ikke faldet i? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this