Morgen cardio


pempía
 Share

Recommended Posts

Da jeg er begyndt at møde en time senere på arbejdet, har jeg fået en fed mulighed for at få min cardio overstået om morgenen.

Pt er jeg ikke i specielt god form - har holdt træningspause siden maj måned og er først begyndt i januar. Opstarten er virkelig hård for mig, men jeg knokler på!

Pga skinnebensbetændelse kan jeg ikke bruge løb som en del af min konditræning og de andre maskiner kører jeg enormt hurtigt død i.

Jeg har en halv time om morgenen, som jeg gerne vil have udnyttet mest effektivt. Denne uge har jeg kørt 8 min roning, 8 min crosstrainer og 8 min cykling. Virker det ok, eller bliver det for ineffektivt når jeg hopper rundt i de forskellige maskiner?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tiden om morgenen på at gå en god lang tur. Du kan sikkert godt strække det til 45 min hvis du ikke skal i centeret.

Det er rart både for krop og sjæl, og så påvirker det ikke din restitution nævneværdigt.

Du kan evt tage en rygsæk med 5-10kg i på og laaaangsomt bygge op til 15-20kg. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er din smidighed? Hvis du indarbejder noget smidighedstræning efter træningen kan det være med til at afhjælpe din skinnebensbetændelse og få dig ud at løbe igen. Jeg ville selv holde mig til de 25-30 minutter ved én af dine muligheder for enkelthedens skyld, selvom det er lidt mere kedeligt.

Ellers er det med gåturen også en god idé - og specielt en tidlig efterårsmorgen er perfekt til gåtur i mine øjne (Afhængigt af, hvor man bor)! Der er lidt tid til, men så er der jo god tid til at forberede sig på.

Evt., en cykeltur udenfor (Går ud fra, du mener, du cykler på motionscyklen i din klub/center).

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

Det er godt at høre, at det ikke er helt spildt, bare fordi jeg skifter maskiner nogle gange under vejs.

Gåturen vil jeg helst ikke benytte, da mit job er på en café, hvor jeg går hele dagen.

Min smidighed er okay. Jeg har tidligere trænet kickboksning, hvor smidighed var vigtigt, så den bibeholder jeg. Håber helt bestemt også på at kunne løbe igen en dag.

Ind i mellem tager jeg også 8 min gang ved 8-10% stigning på løbebåndet - enten i stedet for crosstrainer eller som ekstra træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share