Syg = 0 træning?


chri74a9
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en dreng på 16 år. Jeg begyndte for et par måneder siden på noget mere seriøst styrketræning og syntes det var mega fedt. Men her for godt 3 uger siden blev jeg syg og har faktisk været syg lige siden. Jeg går med en smule hovedpine hele tiden og i varme lokaler eller fx. når jeg dykrer sport og kropstemperaturen hæves får jeg det ret dårligt. Jeg får meget ondt i hovedet og føler mig svimmel. Jeg har været ved legen og få taget blodprøve som kun viste en meget lille udfald i nogle af tallene. Så intet alvorligt.

Men så er mit spørgsmål. Er det bare noget pjat at jeg har svært ved at komme i gang med træningen igen? Skal det bare trænes væk eller kan træning forværre og forlænge min sygdomsperiode?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker at emnet har været oppe og vende før og der vidst ikke er noget der peger i retning af at du bliver mere syg af at træne. Fx. hvis du er forkølet bliver du ikke mere forkølet. Men nu lyder det jo ikke som en almindelig forkølelse du render rundt med. Når kropstemperaturen begynder at stige så er det ikke fedt og vil heller ikke mene det er godt at træne. Efter 3 ugers sygdom så ville jeg mene det var på tide at stoppe træningen og blive i sengen eller få medicin så man kan komme oven på igen.

Link to comment
Share on other sites

En mulighed kunne også være at du ikke drikker nok. og efter en sygdomsperiode kan man jo godt være ekstra dehydreret og hvis du går og er dehydreret vil du have lidt småhovedpine og få det dårligt når du træner, da kroppen vil søge at holde på den væske du har og du kan ikke komme af med varmen ved at svede og du vil derfor blive for varm.

Link to comment
Share on other sites

Gå op til lægen og bliv tjekket for kyssesyge, hvis du ikke allerede er blevet det.

Min tommelfingerregel er, at jeg ikke træner ved influenza eller derover. Ved banal forkølelse får jeg det bedre den tid jeg træner :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share