Ecdysten


Neo
 Share

Recommended Posts

Sad og kiggede lidt på den svenske side som Michael Ebeltoft henviste til og fik øje på et produkt der hedder Ecdysten. Umidbart lyder det til at være en slags prohormon, men indeholder ikke de sædvanlige ingredienser.

Ingredienser per 2 tabl

Ecdysterone (EcdypureTM)      15mg

Zinc Monomethionine             2.5mg

Zinc Aspartate                        2.5mg  

Magnesium Aspartate             75mg

1.75mg Vitamin B-6              1.75mg

Er der nogen der kender det, og ved om det virker?

Det er jo nok højest sandsynelig bare endnu et FUP-produkt

gymgrossisten

Neo

(Redigeret af Neo ved 2:46 pm på Nov. 2, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Glem alle de der hokus pokus produkter. De er simpelthen ikke værd at spilde penge på. Hvis disse produkter virkelig havde den påståede virkning ville de ret hurtigt få ligeså meget omtale som creatine. Og det er jo slet ikke tilfældet. Så når nu producenterne engang (hvis nogensinde) finder frem til et lovligt produkt som rent faktisk virker, så vil du ikke være i tvivl.

Link to comment
Share on other sites

ecdysteron har intet med prohormoner at gøre. Det er et plante ekstrat som hjælper med protein syntese og nitrogen balancen i kroppen. De er jer, der ved hvad protein syntese og nitrogen balance betyder for muskel og styrkevækst ville her kunne se en sammenhæng.

Faktisk er Ecdysteron ved at være temmelig anerkendt i verden, de russiske athleter har f.eks. brugt det i snart 20 år.

problemet med ecdysteron er at udvindingsprocessen er meget  vanskelig, derfor findes der ikke særligt mange rigtige produkter på markedet, da der selvfølgelig er en sammenhæng mellem pris og arbejde. Derfor findes der i dag utallige ecdysteronprodukter, som ikke har en hujende fis med ecdysteron at gøre.

Det er højst sandsynligt et sådant produkt du har fået fat i, da der faktisk kun er få firmaer i USA der fremstiller produkter med rigtig ecdysteron. Heraf kan nævnes: Universal, Eas og Cytodyne.

Jeg har selv prøvet produktet mens jeg boede i USA, faktisk var jeg del af en gruppe som produktet blev testet på hos firmaet EAS, og jeg har kun positivt at sige om produktet. Min fedtprocent faldt, samtidig med at jeg tog 2 1/2 muskler på på 6 uger. Det lyder måske ikke af meget, men det er temmelig godt for en erfaren løfter.

Dog skal det siges at ecdysterone virker bedst, hvis man indtager en diæt der har et højt indhold af protein, da det jo er her det har sin virkning.

Link to comment
Share on other sites

>Faktisk er Ecdysteron ved at være temmelig anerkendt i verden, de russiske athleter har f.eks. brugt det i snart 20 år.<

Det stod der også på det lort jeg tog!

Der stod også at det var mere muskel opbyggene end D-bol! ha ha ha hvad de dog ikke kan finde på at skrive.

Link to comment
Share on other sites

>T

Jeg er lidt nysgerrig, er der kommet en latinsk betegnelse for de 2 og en halv muskel du har fået efter at bruge Ecdysteron. Det lyder lidt som om stoffet kan virke muterende :biggrin:

Spøg til side, jeg ved også godt at stoffet har rødder i det russiske, men jeg har endnu ikke set en positiv ikke kommerciel udtalelse om stoffet. Jeg vil ikke betragte din udtalelse som værende en sådan, fordi du var med i en forsøg hos EAS. Jeg vil se beviser fra et forsøg som er udført uden indblanden for Kosttilskuds firmaer. Jeg er meget skeptisk overfor de dersens hokus pokus bedre end AS produkter. Og så til den pris! Så vil jeg sgu være sikker på at pengene er givet godt ud.

Desuden synes jeg også at al den snak om russiske løftere har baseret deres styrke på Ecdy er noget fis, de har som alle andre baseret den på AS o.a. ikke så lovlige ting og sager.

Link to comment
Share on other sites

til Michael Ebeltoft.

Du har ganske ret i din iagtagelse ang. russiske athleter. Jeg mener heller ikke at der er nogen af dem, der har stået frem og påstået at de har fået deres styrke af ecdysteron(dertil ved vi alle bedre), derimod har de har brugt det som et tilskud, som vi andre bruger f.eks. kreatin.

Om jeg har været med i en undersøgelse hos EAS ser jeg ikke som relevant i denne diskussion, da spørgsmålet gik på om der var nogen der kendte til produktet og om det virkede.

Jeg kan så ud fra personlige erfaringer fortælle at jeg har haft gode resultater med det, andet er der som ikke i det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share