træning af "indre" mavemuskler.


burgerburger
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg søger et program/øvelser/råd til at hjælpe mig med et problem.

Jeg er spinkel af bygning og lidt tynd, men min mave stikker ud (som en gravid kvinde), jeg har desuden et stort svej i ryggen.
Mine mavemuskler er markante, altså på denne "topmave"

Hvis jeg enten skyder min hofte/bækken tilbage (og derved spænder i røven) eller spænder og suger maven ind samtidigt, får jeg en "normal" flad mave.

Mine to egne teorier er, for slappe muskler til at holde organerne inde. eller for fremadrettet hofte/bækken.
Ingen af delene ved jeg hvad jeg skal gøre ved.

Jeg kan finde lidt af hvert rundt på dette forum, men synes ikke lige at falde over mit helt specifikke problem

Jeg træner regelmæssigt, primært grundøvelser (squat, død, bænk, osv.)

Jeg cardio træner også regelmæssigt.

Jeg er 23 og af hankøn.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, eller henvise til artikler eller lignende. på forhånd tak :)

Edited by burgerburger
Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nødvendigvis noget fysisk i vejen, heller ikke med bækken eller ryg. Torsoen er i nogen grad fleksibel, og det samme er lunger og de andre organer, så sandsynligvis sker der kun det at når du gør et eller andet der giver en flad mave, så betyder det at du skubber det hele lidt op mod lungerne, i forhold til hvor det normalt sidder. Det forsvinder altså ikke. Uden at kunne se dig, kan vi kun sidde og gætte.

Har du nogle fysiske problemer med det, eller er det kun visuelt?

Nogen har mere "mave" end andre, måske fordi de har mere fedt imellem organerne (tyndfed) eller måske organerne fylder lidt mere, eller mellemguvlet sidder lidt længere nede i forhold til fylden af organer og tarme. Tyndfed kan man vist gøre noget ved med bedre spisevaner, mens at hvordan man er skabt fysisk ikke vil kunne ændres.

Er du spinkel og tynd, så kan du tage på. Så ser maven ikke så stor ud rent visuelt, hvis resten af kroppen er større.

Langt hen af vejen tror jeg at det er et større problem i dit øje/sind, end det i virkeligheden er. Sådan er vi alle sammen. Jeg syntes også at jeg har for stor en mave, men når jeg kigger på andre, så bør jeg bare holde min mund, og være glad for min krop.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg takker for de mange gode svar, og tror i har ramt plet.

Alt omkring anterior pelvic tilt passer på de problemer jeg har. Og de billeder der er omkring det ligner mig på en prik.
Selvfølgelig er problemet nok større i mit hoved end i virkligheden, men jeg har dog til tider ondt i ryg og lænd, og kan eksempelvis ikke gå ordentlig i squat uden noget under hælende, selvom det nok ikke er et direkte symptom.
Men tak igen, det har hjulpet enormt at kende navnet på mit "problem"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share