½ Ironman om 1 måned


Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har et lille håb om en halv Ironman til sommer. Jeg har bare 1 problem, jeg er utrolig dårlig til at svømme. og bruger rigtig mange kræfter når jeg svømmer.

Jeg men jeg har også et andet problem. Jeg tror selv at jeg er langt fra at kunne cykle 90 km. Jeg cyklede for 2 uger siden en 56 stykker, hvilket fra ret hårdt, da jeg heller ikke bruger cykelsko.

Er der nogle som ligger inde med et program for en måned hvor jeg heller ikke skal træne alt for meget, da jeg også gerne vil have noget ud af det sidste af mit efterskole år!

Link to comment
Share on other sites

Du går ikke fra at være en dårlig svømmer til at være en god svømmer på en måned. Du går heller ikke fra knap at kunne cykle 56 km til ubesværet at cykle 90 km på en måned. Og da slet ikke, hvis du egentlig ikke gider bruge tid på at træne. Sorry, men det virker godt nok som et urealistisk projekt. Måske en ½ ironman i sommeren 2016 er et bedre mål for dig? :)

Link to comment
Share on other sites

Tjaa du skal svømme omkring 2 km, det er du ikke super til.

Så skal du cykle 90 km efter at have brugt mange kræfter på at svømme, og ikke drukne. Du har heller ikke den store evne på cykel, så her bruger du også mange kræfter

For lige at slutte af skal du så løbe 21.095 kilometer.

Det er muligt du er en god løber, men det bliver noget af en tur at komme dertil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke sige at jeg er en dårlig cykelrytter! Jeg kan have givet for meget gas den dag jeg cyklede 56 km. Der kan være mange årsager

Min pointe var blot at det nok bliver pisse hamrende hårdt at komme igennem et 1/2 IM når du ikke har trænet op til det.

Du er ung så mon ikke du kan klare det alligevel, men derfor behøver det ikke være begavet.

(Det er også muligt du går helt kold eller redder en skade undervejs)

Personligt ville jeg hellere træne 1/2-1 års tid og så kunne yde en respektabel indsats, frem for blot at gennemføre. Men vi er alle forskellige

For at svare på dit indledene spørgsmål tror jeg ikke der findes et program til 1/2 IM hvor man lige træner op på en måned, og også efterlader tid til fester osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg kom igennem ;)

Jeg klarede svømmeturen på 1 time og 4 minutter, de 90 km cykel på 2 timer og 41 minutter, løbeturen klarede jeg på omkring 2 timer. Samlet tid 5 timer og 54 minutter ;)

Dejligt for dig.

Men set lyder som en hård omgang?

Jeg håber at du i det mindste havde det sjovt, og nød det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom igennem ;)

Jeg klarede svømmeturen på 1 time og 4 minutter, de 90 km cykel på 2 timer og 41 minutter, løbeturen klarede jeg på omkring 2 timer. Samlet tid 5 timer og 54 minutter ;)

90 km på 2 timer og 41 minutter? Er det en tastefejl? Ellers er det dælme godt kørt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share