(Biceps tendinitis?) Smerte i albue-bøjning ved øget belastning


Nexus
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg vil lige høre jeres mening omkring en bicepsskade jeg har døjet med igennem noget tid (vestre arm)

Smerten kommer lige der hvor albuen (indvendig albueled) bøjer imellem underarm og biceps.

det er gradvist blevet værrer over tid indtil jeg har måtte indse at det ikke bliver bedre - det er adskillige ibuprofen (600 mg) siden, ad flere omgange.

Efter at have prøvet at diagnostiserer mig selv (google hjalp mig), er jeg nået frem til, at jeg tror at det er Aponeurosis
m. bicipitis brachii - biceos-senen der hæfter på underarmen - altså den nedre del af biceps-senen det er galt med.

Når jeg holder hånden vandret med håndryggen opad, får jeg smerter hvis jeg forsøger at roterer hånden samtidg med at jeg yder modstand med anden hånd.

Ligeledes giver det smerer hvis jeg vender håndfladen opad, placerer armen bøjet 90 gr. og yder statisk belastning med anden hånd samtidig med at jeg presse opad med den syge arm.

Jeg har været ved lægen som har givet mig en henvisning til en sportsmedicinsk klinik.

Det må være en ret almindelig skade / tilstand blandt styrketrænere.

Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med sådanne skader.

MVH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share