Daglig indtagelse af zink


Filuren_
 Share

Recommended Posts

Hej MO,

jeg har lavet lidt undersøgelse af kosttilskud og hvad man kan med fordel indtage.

Udover Omega 3 og Vitamin D tror jeg også jeg vil tilføje zink piller, men er i tvivl om hvilke.

Det daglige anbefalede indtag er 11mg, men hvis man træner kan mere være fordelagtigt. Op i mod 50mg ca.

Det jeg ikke forstår er at Bodylab sælger multivitamin og zink piller, men indholdet af zink er meget forskelligt.

Bodymin skal man indtage 2 af om dagen som indeholder 20mg pr pille. Deres zink piller indeholder kun 15mg, og der skal man kun indtage en enkelt om dagen.

Hvordan kan det være der er så stor en forskel? Jeg forstår deres zink piller er zinkgluconat, men kan ikke finde ud af hvad Bodymin er.

Kan det siges at deres zink piller er mere zink potente, og derfor kun skal indtage en ift to multi?

Jeg fandt også nogen piller fra myprotein som er zink citrate, hvilket skulle være lettere for kroppen at optage.

Har dette nogen større betydning om det er fra BL eller MP?

Link to comment
Share on other sites

Ud at komme med specifikke mærker, vil jeg tilføje at zink tilskud ikke bør overstige 15-20mg dagligt. I tillæg til dette kommer det du måtte få i kosten. Hvis du googler Zn+different types+supplement, vil google nok komme med en smule seriøs læsning udover salgsannoncer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share