You can only succeed, if you try.


Søren Michael
 Share

Recommended Posts

En uventet mulighed for middagstræning.

Den lille klagede over ondt i hovedet mm. da han kom op, piv piv.

Far her mente det var en smule pjat men nøjedes med peptalk vejen. Mon ikke noget at drikke og en gang morgenmad ville løse problemet.

Illusionen brast da han sendte morgenmaden retur udover køkkenbord og -gulv. :crazy:

Nå der faldt lidt ro på henover formiddagen og der viste sig en mulighed for lige at få trænet.

Side to side Push ups

Kv

4X16

Mavebøjninger

Kv+25kg

12+12+14+14

Leg & hip raises

10+10+10+12

OOOOOG ITS PARTY TIME :wootdance::banana:

Ringdips

MOR SE SE SE, UDEN AT BRUGE BENENE

3+4+5+5+5

:yahoo:

Skrå mavebøjninger

Kv+25kg

10+10+10+12

Kropsrotationer på bold

+6kg

4X16

Db millitary

2X17,5kg

6+6+6+5+4

Plow

4X10

Det går fremad men nu skal jeg nok passe på ikke at blive overmodig

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo ikke tillade sig at sidde inde i det her vejr så jeg løb en lille tur. 11-12 km med lidt 10-20-30 indlagt hen mod slutningen2X5 blev det til. Jeg føler mig godt nok langsom i dag men havde heldigvis ikke taget tid til at få det bekræftet.

Det er så nok prisen jeg betaler for fremgangen i overkropsstyrke jeg oplever for tiden selvom den ikke er prangene.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Aftentræningen 10/11

Suk, lidt en blandet fornøjelse.

Side to side Push ups

Kv

18+16+14+14+14

Føltes tungt og jeg havde ikke så meget tryk på. Jeg bemækede på et tidspunkt at jeg var ved at presse mere skråt og ikke lodret. Fik det heldigvis rettet og var top opmærksom på det efterfølgende. Ikke så mange reps/sæt som sidst. Er min restitutions evne virkelig så ringe?

Mavebøjninger med ben i 90grader

Kv+25kg

16+14+14+14

Ben og hofteløft

4X12

Dips i ringe

Kv

4+5+6+6

Langt fra sidste sessions gode takter, skuffende men nu er jeg i gang så mon ikke volumen kommer.

Skrå mavebøjninger

Kv+25kg

4X12

Kropsrotationer på bold

Kv+6kg

4X16

Skifter nok snart tilbage til vinduesvisker på gulvet

Laterale hævninger

UHHH hele 6kg Var underligt træt i skuldrene. Har faktisk været det et stykke tid. Dips??

4X6

Nu skal jeg snart ikke bruge lup for at finde mine skuldermuskler men kan skifte til et forstørrelsesglas.

Jeg heldigvis "glæde " mig over at jeg aldrig har haft nogen styrke i skuldrene. Altså som i aldrig og slet ingen styrke

så på en måde alligevel lidt fremgang :blink:

Sidebøjninger/strækninger

25kg

4X12

Ikke det fedeste træningspas men kan da sætte kryds i gennemført.

Link to comment
Share on other sites

>SNIP

Dips i ringe

Kv

4+5+6+6

Langt fra sidste sessions gode takter, skuffende men nu er jeg i gang så mon ikke volumen kommer.

SNIP<

Hmm Det kunne være jeg skulle læse mine tidligere logninger før jeg konkluderer noget som helst. Det gik jo faktisk fint i forhold til første gang Ringdips (Nocheat) :rolleyes:

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet, at købe nogen elastikker til at øge belastningen i armbøjninger?

Jeg er ved at arbejde mig hen mod enarms-. Skalleringen mellem de almindelige og enarms var bare lidt svær at få styr på. Jeg var begyndt på selvassisterede enarms hvor den ene arm hvilede strakt på en bold eller bubbleshvalen men de var for hårde ved skuldrene,

Nu laver jeg dem så med stor vidde mellem hænderne således at jeg skiftevis har kroppen over venstre hånd (ned op, 1)

og højre hånd (ned op, 2) osv. Jeg får på den måde lavet 7-8(9) armstrækkere over hver hånd (14-18 i loggen) med en noget større belastning en de helt almindelige men knap så stor belastning som de selvassisterede som jeg dog har en forhåbning om snart at kunne gå videre til igen.

Så for at svare på dit spørgsmål. Nej ikke rigtigt. Udfordringerne med at komme på gode måder til at øge belastningen inden for min kropsvægts grænser på overkropsøvelserne er en sjov og spændende udfordring som jeg nyder at tage op. Jeg er dog godt klar over at jeg på et tidspunkt afhængig af min fremtidige muligheder for progression måske når grænsen og må tage elastikker eller vægte i brug.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Ja selvom jeg efterhånden har set nogle stykker af den slags videoer synes jeg stadig det er imponerende.

Inspireret af gensynet skulle jeg da lige prøve hvor hård Archer pull ups egentlig er

Ouch

2stk (1 til hver side) ud af

6 pullups herefter regular

9+9+8+8

Havde egentlig sat snuden lidt op efter at ramme de 10 gentagelse men er nok selv skyld i at det ikke skete denne gang. Det kommer.

Pistolen gik totalt i kage for mig. Havde slet ingen balance overhovedet så det blev kun til

10

herefter fattede jeg 35kg DB og gik over til BSS

4X8

Single leg Hip thrusts gik noget bedre

Kv + 36kg

4X14

Ring rows

5X10

Back extensions

16 med 6kg

3X12 med 8kg

Leg raises

4X24

Calf raises

Kv + 25kg

3X10 Keeedeliiiig

Hov, jeg mærkede slet ikke noget til albuen under træningen altså overhovedet ikke. En smule irritation her til morgen men generne er klart på retur.

Super.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Home fedtniss

Side to side Push ups

Også benævnt

Archer Push ups

Kv

16+18+16+14+14

Mavebøjninger

Kv+25kg

14+15+15+15

Inverse crunches (incline)

5+6+6+6

Ben og hofteløft

8+12+12+12

Ringdips

Kv

5+6+6+6+6

Skrå mavebøjninger

Kv+25kg

12+12+12+12

Vindues visker

24+24+24+24

Millitary press

2X17,5

6+5+5+5+5+5

Sidebøjninger (til hver side)

25kg

14+14+14+14

Overkropsrotationer med 6kg i strakt

16+16+16+16

Its better to burn out than to fade away.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Er meget i tvivl om denne skal genstartes 

Træningen er småt I gang igen bl.a i loop, et koncept der tiltaler mig meget, er effektivt men også sparker røv når tingene ikke er som de skal være. HomeGym er I gang og kører nu også efter cirkel konceptet men belastningen er slf langt fra hvad den var førhen ligesom jeg kun når to runder. Der er ryttet gevaldigt op i antallet af øvelser, stort set Ingen isolerede længere. 

Link to comment
Share on other sites

Jamen OK da

Fik trænet både torsdag og søndag i LOOP og fik da også kigget lidt på ribbe og ringe derhjemme.

Især torsdag forløb fremragende med træthed i muskler og fornemmelsen af den rammer hvor den skal og ikke skyldes en blod% der er i kælderen eller lav energi.

fik også lidt ekstra belastning på søndag........ det føltes også hårdere...............................mærkeligt nok :)

Den kommende tid bliver kaotisk så min KV træning ryger lidt i baggrunden og kun suplementet til Centertræningen kan flettes ind så tal for min forfærdelige form må vente lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share