Ydelse watt - rettesnor?


pauly
 Share

Recommended Posts

Hej.

Er der nogen rettesnor for hvad en gennemsnitlig mand kan yde?

Det interessere mig fordi jeg har hjertesvigt/nedsat pumpeeffekt med 50%.
Jeg yder selv 180watt, målt på hospitaler.
Er 190cm vejer 100kg og er 43år. Men hvad ville en alm sund og rask mand typisk kunne yde mon?

Allan

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på over hvor lang tid. Hvis det er sidste belastning fuldført i en trappetest er omkring 300 watt sikkert et fint bud for unge mænd i snit. Det varierer dog utroligt meget afhængig af størrelse og cykelerfaring og træningstilstand, samt en masse andre ting såsom arv. De færreste af os er begrænset af hjertet på samme måde som dig, da dette typisk kun er tilfældet for meget trænede cyklister. Mine egne tal som utrænet var med vægt omkring 80-85kg knap 400watt. Var dog også den med højeste værdi i de forsøg jeg deltog i dengang. For trænede mennesker er 400 watt ikke alverden og værdier op over 500 watt forekommer blandt elite cykelryttere og meget veltrænede motionister i cykel og triatlon. Det bør også nævnes at trappetester er indbyrdes forskellige i hvor meget belastningen øges med ad gangen og hvor længe der cykles på hver belastning. De tal jeg smider ud er på 25-30 watts stigninger hvert minut.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share