Sign in to follow this  
Emmakm

Pige - øge muskelmasse

Recommended Posts

Jeg er en femten-årig pige, der ønsker at tage på i vægt og muskelmasse. Hvordan skal jeg strukturere min (hold)træning, hvis jeg øger mit kalorieindtag? Jeg vil ikke tage på i fedt. Jeg er på 1-2 styrkehold om ugen, og dyrker meget cardio ved siden af. Skal jeg fx øge med en times frivægtstræning på hold? Og er det overhovedet nok?

Kunne godt tænke mig at tage på forholdsvist hurtigt, men er bange for at det ender som fedt.

Jeg håber meget på svar

tak på forhånd

Edited by Emmakm

Share this post


Link to post
Share on other sites

-holdtræning

+ styrkeprogrammer/tung vægttræning

Mindre kredsløbstræning

Men hvad betyder det? Jeg har ikke råd til en personlig træner, og er kun vant til styrketræning fra "pump"-, "puls/styrke" og crossfit-timer.

Og glem alt om at det går hurtigt

En uddybning ville være rart. :)

Kan jeg fx supplere med dette http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/styrketraening_for_stoerre_muskler_-_split-programmet/ to gange om ugen, og dermed øge muskelvækst, uden at tage på i fedt?

Edited by Emmakm

Share this post


Link to post
Share on other sites

At opbygge muskelmasse tager tid, meget tid og kræver dedikation og målrettet arbejde. Det vil sige at du skal fokusere på reel styrketræning og mindre på styrke/kredsløbs træning. Et splitprogram er en måde at gøre det på men til en start for en begynder vil et basis full body program være at foretrække. Dødløft og squat for underkrop, pull ups, push ups, bench press og military press for overkrop + naturligvis coreøvelser.

Du skal ikke have en personlig træner men SKAL have instruktion i at udføre øvelserne korrekt til en begyndelse.

Edited by Søren Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak for linket. Jeg synes, de ser relativt korte ud. Jeg tænker, at det må tage lang tid, før man ser resultater. Kan jeg køre to fullbody-programmer på én gang?

Ja selvfølgelig kan du det. Jeg synes du skal køre 14 fullbodyprogrammer ad gangen. ;)

Hvis du giver den gas vil du se gode resultater indenfor 3 måneder - tænk på at få mere kvalitet i din træning fremfor kvantitet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this