Kontrol af saltbalance


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Kan man selv finde ud af om man er i underskud, FØR man begynder sit træningspas og finder ud af at man sveder fersk fra start - så er det jo lidt sent?

Det kan selvfølgelig være en tvangstanke, men synes der er en ret klar sammenhæng mellem at jeg er mentalt fraværende / uden kampgejst og får hovedpine af bentræningen (ligger først) og jeg sveder ferskvand. Om det så er fordi jeg er mentalt presset.... men det er også de dage jeg oftest taber håndklædet, vælter vandflasken og bare er småklodset.

Eftersom jeg kun bruger salt i min havregrød (som jeg kun indtager inden cykelpas på +2 timer) og kun 2-3 gange årligt fylder mig med saltholdigt junk og heller ikke ofte spiser kødpålæg har jeg en fornemmelse at, at min salttablet i træningsvandet kæmper en håbløs kamp.

Men ligefrem at drikke saltvand bare for sjov, synes jeg ikke jeg har lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Der skal så vidt jeg ved en helt del til før man mangler salt, hvis du ellers spiser normalt.

Men hvis du er nervøs for salt underskud, hvorfor så ikke købe nogle helt almindelige salt tabletter på apoteket. Spis 1-2 om dagen i forbindelse med et måltid, så er du vist ret godt dækket ind.

Jeg spiser ikke selv meget salt, og oplever ikke nogen forskel på min præstation selvom jeg sveder "fersk"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share