Energi drik?


Daniel
 Share

Recommended Posts

Jeg har ofte følt mig træt i hovedet og uoplagt, mens jeg styrketræner (en træningsdag varer ca. 90 min. - 2 t.) Derfor er jeg interesseret i energi drik pulver, som indeholder salte og mineraler. Da jeg syntes et dagligt forbrug af eksempelvis Gatorade er for dyrt. For at mit indlæg ikke skal virke kommercielt er jeg interessede i at et evt. svar sendes til [email protected] På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger et 3 dages splitprogram med 4. dag som fridag. Da mit program er konstrueret af en personlig træner tror jeg ikke, at jeg lider af overtræning. Jeg er også lige begyndt igen efter en pause, så jeg har kun trænet en måneds tid. Angående dehydrering drikker jeg ca. 1-1½ liter vand under træning. Gatorade koster 30,- for en halv liter.

Link to comment
Share on other sites

Du kan drikke almindeligt saftevand eller sodavand.

Hvis man delteger i et marathonløb eller en tri-konkurrence, kan det betyde noget hvilken slags sukker man indtager, men i dit tilfælde handler det blot om at få noget sukker og noget væske. Hvis du spiser fornuftigt til daglig er det også irrelevant med saltindholdet i drikken.

Som michael også var inde på, så er dit problem nok snarere at du er dehydreret inden du starter på din træning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Energidrik er spild af penge, de koster for meget i forhold til hvor meget man får ud af dem.

Prøv at sammenligne en almindelig coca cola (ikke light) med en energidrik, så ved du hvad jeg snakker om. Der er simpelthen ikke nok energi i dem som man kan få i danmark, da de på nuværende tidspunkt er ulovlige at sælge i butikkerne. Hvis du endelig skal drikke energidrik så tag en tur til tyskland, her må man godt sælge energidrik med tilført energi, mineraler og vitaminer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte følt mig træt i hovedet og uoplagt, mens jeg styrketræner (en træningsdag varer ca. 90 min. - 2 t.) Derfor er jeg interesseret i energi drik pulver, som indeholder salte og mineraler. Da jeg syntes et dagligt forbrug af eksempelvis Gatorade er for dyrt. For at mit indlæg ikke skal virke kommercielt er jeg interessede i at et evt. svar sendes til [email protected] På forhånd tak.

Jeg har gode erfaringer med at have en spand maltodextrin pulver. Fyld på vandflasken efter behov. Jeg bruger ca. 15g til den første flaske vand, som jeg drikker til træning. Det er nok til at holde mig frisk gennem hele træningen.. meget billigere og formentlig sundere end sodavand.

Jeg går ud fra du spiser et måltid mad eller tager en shake 1-2 timer før træning - og i det hele taget er velfodret :eatchicken:

Edited by nilo
Link to comment
Share on other sites

Energidrik er spild af penge, de koster for meget i forhold til hvor meget man får ud af dem.

Prøv at sammenligne en almindelig coca cola (ikke light) med en energidrik, så ved du hvad jeg snakker om. Der er simpelthen ikke nok energi i dem som man kan få i danmark, da de på nuværende tidspunkt er ulovlige at sælge i butikkerne. Hvis du endelig skal drikke energidrik så tag en tur til tyskland, her må man godt sælge energidrik med tilført energi, mineraler og vitaminer.

Tænker du ikke på energidrik som er tilsat f.eks. koffein, som f.eks. redbull og lign?

Normalt når man siger energidrik, hentydes der til kulhydratholdige drikke, som kan tilføre kroppen den nødvendige næring i form af kulhydrater...

Desuden er der da ingen grund til at betale i dyre domme for drikke som er tilsat vitaminer, da man gerne skulle ha dækket det daglige behov i form af kosten, eller en enkelt vitaminpille...Jeg synes det er en glidebane, at man skal tilsætte vitaminer til almindelige fødevarer, man kommer let ud i noget med overdosering...

Link to comment
Share on other sites

da man gerne skulle ha dækket det daglige behov i form af kosten, eller en enkelt vitaminpille...

Selvfølgelig er en sund kost, med rigt indhold af vitaminer at foretrække. Men det kan svært at få dækket alle sine behov for vitaminer og mineraler gennem kosten. Desuden tror jeg næppe, at fordi man spiser "en af de stribet fra matas" så er den klaret. Der skal vist lidt mere til....

Rune

Link to comment
Share on other sites

Ang. den sammenligning, Vandpyt linkede til:

Matas Sports Care energidrik bedømmes i tabellen som egnet i forb. med sport, mens der i noterne til produktet står, at produktet er uegnet for alm. motionister.

Coca cola bedømmes som uegnet - men MZ skriver her i tråden, at man lige så godt kan drikke alm. sodavand.

Er der noget at sige til, man bliver forvirret? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share