Træner jeg nok?😜


Batiste Rohart
 Share

Recommended Posts

Det er sjovt at ingen herinde har nævnt hvor vigtigt det er at han spiser rigtigt og gennem det for de proteiner og vitaminer etc. der skal til for at han kan nå sit mål! Samtidig med træning af hele kroppen ikke kun dele af kroppen, vil han også få den berømte fremhævede blodåre der løber ned ad armen, meget hurtigere. Og som der før er blevet sagt så skal der kun trænes hver anden dag, muskler skal have tid til at kunne genopbygge/reparere sig selv efter træning, ellers risikerer man skader i musklen hvilket udsætter ens mulighed for at træne og det hele tager længere tid og det gør ondt.

mvh.

LF

Håber det er en hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Som 12-årig styrer han næppe meget af kosten selv.

Eftersom hans mor ikke tillader håndvægte over 5kg, er hun næppe villig til at de store omlægninger for at gro muller på sønnen.

Eftersom det at træne som angivet virker kompliceret nok, er det nok også overkill at begynde med de store forklaringer om kosten.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt at ingen herinde har nævnt hvor vigtigt det er at han spiser rigtigt og gennem det for de proteiner og vitaminer etc. der skal til for at han kan nå sit mål! Samtidig med træning af hele kroppen ikke kun dele af kroppen, vil han også få den berømte fremhævede blodåre der løber ned ad armen, meget hurtigere. Og som der før er blevet sagt så skal der kun trænes hver anden dag, muskler skal have tid til at kunne genopbygge/reparere sig selv efter træning, ellers risikerer man skader i musklen hvilket udsætter ens mulighed for at træne og det hele tager længere tid og det gør ondt.

mvh.

LF

Håber det er en hjælp.

Normalt ville jeg være enig. Men knægten er 12. Uanset hvad han gør, vil han pt kun opleve minimal muskelvækst, og det protein/kalorie indtag der er nødvendigt for at få fremgang, er ligeledes minimalt.

Som 12årig bør ens fokus være på det motoriske (Efter min mening), hvorfor feks indmeldelsen i en Vægtløfterklub, vil være åbenlyst. Når puberteten sætter ind, og dermed også de tilhørende hormoner, skal muskelvæksten nok sætte ind for alvor. Indtil da, ville jeg lade børn være børn, og ikke skulle bekymre sig om at spise efter en kostplan, eller bekymre sig her om. Jeg håber han har nogle forældre der tager sig af dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at være lidt bekymret for en dreng på 12 år fokusere så meget på sine overarme. I min lille lyserøde verden burde de fleste 12 årige løbe rundt og spille fodbold og have det sjovt med deres venner, ikke fokusere på hvor store overarmene er.

Hvis du går med en drøm om at blive bodybuilder så snak med dine forældre om at finde et center med kompetente folk der kan lære dig hvordan du skal træne i forhold til din alder. Jeg vil anbefale en styrkeløft / vægtløfter klub hvor de vil lære dig korrekt løfteteknik og øvelser. Det vil gøre at du er klar til at gå til den når din krop for alvor er klar til at vokse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at være lidt bekymret for en dreng på 12 år fokusere så meget på sine overarme. I min lille lyserøde verden burde de fleste 12 årige løbe rundt og spille fodbold og have det sjovt med deres venner, ikke fokusere på hvor store overarmene er.

Hvis du går med en drøm om at blive bodybuilder så snak med dine forældre om at finde et center med kompetente folk der kan lære dig hvordan du skal træne i forhold til din alder. Jeg vil anbefale en styrkeløft / vægtløfter klub hvor de vil lære dig korrekt løfteteknik og øvelser. Det vil gøre at du er klar til at gå til den når din krop for alvor er klar til at vokse.

Hvornår skal jeg så begynde
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tror aldrig rigtigt der er nogle som træner nok.. Medmindre du er en af de helt store gutter, er det vel i bund og grund bare at træne så meget som muligt og så adspredt som muligt. Når du så enten får det fysisk dårligt eller er nået dit mål, kan du holde pause :P

Man kan træne hårdt eller man kan træne smart. Efter min mening så vil det at sætte sig lidt ind i periodisering, kost og lade kroppen restituere sig give de bedste resultater. Det du skriver vil for mange bare lede dem i retning af at træne 2 timer per træningspas og efter 2 mdr ikke have nogen fremgang fordi de ikke får nok mad eller fordi de har alverdens småskader.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share