2015-loggen


jebrra
 Share

Recommended Posts

Ja den gamle log døde lidt mht opdateringer og logning af træning

det skyldes flere ting men primært at jeg er for doven til at overføre fra min dagbog til MOL.

Men jeg vil forsøge at gøre det til en vane alligevel - dels for at have en kopi af mine fedtede håndskrevne noter og dels for at kunne spore en fremgang af en slags.

Er hoppet på GVT sammen med en anden

1.uge kørte fint og godt bortset fra at vi havde misforstået konceptet med supersæt = ingen pause mellem sæts men efter at have læst den engelsk version er det tydeligt at vi skal have pause mellem sæts og ikke kun mellem supersæt. skal nok opdatere senere med øvelser/vægte

2.uge vi er i gang og øgede med 5% som foreskrevet dog overholdt vi vores pause på 90s

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

GVT Uge 3+4 afviklet i god ro & orden

sådan noget 10*10 er virkelig noget der trækker tænder ud - vi bliver i den grad udfordret på vores viljestyrke undervejs

Det skal dog planlægges bedre det er noget nær umuligt at supersætte samtidig med at alle skal holde deres nytårfortsæt - De sædvanlige er helt vant til at man kan deles mens folk der ikke har trænet så meget før bare ikke fatter konceptet med at deles om tingene.

Det har på flere måder været udfordrende for mig fordi kæresten valgte at gå fra mig for 14 dage siden - men så er det jo godt at jeg har en makker der kan hive mig afsted. Det gør det dog ikke federe at være mig lige pt. Nå men opdatering på øvelserne og belastning skal nok komme ind på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som lovet sender jeg en lille opdatering på mit gvt forløb med Kasper.

Vi lagde fra land i uge 1 med at misforstå princippet med superset og kørte det som rigtigt superset med nul pause mellem øvelser vi kørte decline barbell press og chin ups 10*10 - det gjorde nas ! Vi læste så både den engelske og den danske og kunne så læse at vi skulle holde 90 sek pause mellem sæt (var faldet ud i den danske version...) derudover kørte vi så hammer curls og one arm rows det var hårdt - vi havde ellers talt om at det virkede som meget let men de ord åd vi hurtigt i os ;-)

Dag 2 i uge 1 var front squat og liggende leg curls 10*10 og en omgang mave/læg pull ins og seated calf raise 3*10-12 2 0 2 60 sek pause

Dag 3 var arme skulder dvs dips fra bænk og hammer curls 10*10 + 3*10-12 bent over lateral raise og seated lateral raise 60 s pause

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Træningen kører på skinner - jeg har haft en større personlig krise her i starten af året.

Jeg har kæmpet med lavt selvværd, dårlig selvtillid samt en depression som har været en rigtig barsk omgang at kæmpe mig ud af - der har været perioder hvor jeg tænkte over om det var det hele værd.

Hvor jeg heldigvis har haft gode venner der har kunne stoppe mig - hjælpe mig - tude med mig og ikke mindst vise mig vejen mod lyset.

Jeg har haft stor glæde af mine samtaler med psykologen, haft stor glæde af de anti depressive piller min læge har udskrevet til mig. De har hjulpet mig med at få styr på mine negative tanker og har givet mig en bedre nattesøvn.

Jeg har den sidste måneds tid kørt lidt lyst baseret program bygget op omkring en 4 split - Ryg, Bryst/biceps, Skulder/triceps samt ben. Det har fungeret okay som sådan!

Link to comment
Share on other sites

@Gregers

det har også været en sej omgang at komme igen. Jeg er langt fra færdig med mine samtaler med psykologen men en skønne dag er jeg ude på den anden side og kan kigge tilbage på den her periode med et skuldertræk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var rigtig langt ude i en periode overvejede jeg at forsvinde fra DK - slå mig ned i et andet land og bare efterlade alt bag mig og ikke se mig tilbage. Til alt held var der et par venner der nåede at fange mig - og holde mig fast.

Jeg sov ikke om natten andet end 3-5 timer resten af tiden gik jeg ture cyklede kbh tyndt og prøvede at få styr på livet.

Jeg har holdt fast i min træning ikke af lyst men af pligt der har selvsagt ikke været den store glæde ved ret meget men det gav mig da et fast holdepunkt i tilværelsen jeg kunne forholde mig til - hvor jeg kunne lade mine tanker ligge uden at tænke som en gal hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå men jeg får trænet så det er en fryd - jeg har så småt fået glæden tilbage ved at træne !

Min makker har været skadet så jeg har kunne træne på andre tidspunkter end normalt så har kunne finde de tidspunkter hvor der ikke var så mange og jeg kunne stort set passe mig selv.

Det er alt andet lig lidt sjovere på den måde!

Så selvom min psykolog mener at jeg skal stoppe med at presse mig selv gør jeg det altså lidt alligevel i perioder.

Kører stadig en 4 dags split opbygning lidt 5*5 i visse øvelser og lidt mere 4*8 i andre mere isolerende øvelser meget baseret på lyst faktisk hvorfor jeg jeg også kører dropsets når jeg føler for det eller tunge 2 rep når jeg føler for det - prøver at få trænet hver dag enten bare en cykeltur eller decideret vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share