Solbriller eller linser på ski


Dorthe Lind
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er helt ny brillebruger og skal have briller til både afstand og læsning og nu er jeg kommet til at tænke på, hvad jeg gør, når jeg så skal afsted på ski?

De sidste par år har det været svært for mig at se "sneen" ordentligt, dvs. hvor den har pakket sig osv. og jeg tror (håber), at det er fordi, mit syn er blevet dårligere med årene ;O)

Hvad gør I andre brillebrugere?

Har I linser med på skiferien?

Har I solbriller med styrker?

Eller noget helt tredje?

Jeg har + på det ene øje og minus på det andet, så en standard solbrille dur ikke ;O(

Fortæl gerne om fordele, ulemper og jeres erfaringer, tak

De koldeste snehilsner ;O)

D.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fast linse-bruger, men har tidligere brugt briller. Når jeg skal afsted går jeg ned og beder om nogle ekstra linser der er en-dags, fordi at den tørre luft i højden har det med at få mine normale månedslinser til at gå i stykker super hurtigt.

Men man skal lige være opmærksom på at ens syn er en del anderledes med briller kontra linser - i hvert fald for mig som har kraftig nærsynethed. Størrelsesvurderinger og afstandsvurderinger skifter en del mellem de to, det er selvfølgeligt ikke et problem når man har vænnet sig til det, men jeg ville ikke anbefale at tage kontaktlinser på for første gang samme dag som du skal ud på bjerget.

Link to comment
Share on other sites

Kører du med hjelm (læs: du kører vel med hjelm)?
Hjelm og solbriller spiller ikke, så du skal have linser og googles. :smile:

Jeg kører med månedslinser (fordi jeg synes engangslinser er noget skrald at få i/ud), og jeg har ikke oplevet problemer med, at de går i stykker.

At øjnene skal vænne sig til dem ser jeg ikke som noget problem. Du kører jo også ofte i piv-ringe sigtbarhed, så man skal alligevel lære at køre med nedsat syn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share