Kviksølvsforgiftning af tun


anxious94
 Share

Recommended Posts

Jeg har igennem det sidste 1,5 år spist 1-1,5 døse tun på grund af de mange proteiner, men jeg er bange for jeg er blevet forgiftet - kan det passe?

Jeg stoppede for godt en uge siden med at spise tun og jeg har oplevet de sygeste abstinenser, masser af svedture, søvnløshed, muskelkramper, led smerter, listen er lang.

Nogen som ved om dette kan hænge sammen?

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver man ikke afhængig af kviksølv, så dine abstinenser må skyldes noget andet end mangel på kviksølv.

Problemet med kviksølv er at kroppen ikke kan skilde sig af med det og det derfor ophobes i kroppen. 1,5 dåse tun om dagen er nok i overkanten, om ikke andet fordi det ikke er særlig varieret kost :) Men der kan være stor forskel på indholdet af kviksølv i tunen.

Fandt en tidligere tråd om tun: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=25967

Edited by hauskov
Link to comment
Share on other sites

Da jeg i mine afsluttende teenage år begyndte at styrke træne blev der skubbet rigtig meget tun ned.
Så meget at jeg har fået kviksøls forgifting og som Hauskov skriver, kan kroppen ikke komme af med det. Istedet lagers det i fedtet, hvilket kan medføre problemer, hvis du taber dig meget og fedt procenten ryger ned. Din krop vil sådan set gøre alt hvad den kan for ikke at tabe fedtet i det område hvor kviksølvet er lageret, måske der er en sammenhæng mellem dét og stubborn fat.. Anyways, smider du fedtet bliver kviksølvet frigivet ud i blod banen og kan arbejde sig op til hjernen hvor det vil forvolde skade. Kviksølvs forgiftning viser sig ved at dine nerve baner bliver ødelagt og da hjernen er en stor nerve bane er der begrundelse for bekymring i dette sammenhæng.

Kviksølvs forgiftning giver dig ikke abstisenser. Det giver dig derimod hovedpine, svedeture, allergi, udslet, mave& tarm problemer. Hvis du er uheldig eller bare dum og forsætter med at spise tun efter de første tegn er begyndt at vise sig, bliver det værre og værre.

Personligt, så har det for mig betydet at jeg ikke kan tåle fisk generelt og tun kan jeg ikke røre. Forstå mig ret, jeg kan ikke røre ved det. Gør jeg det, for jeg omgående udslæt i form af væske fyldte blæner så jeg til sidst ligner at jeg er ved at gå i opløsning.
Spiser jeg tun, hvilket jeg ikke gør bevidst, betyder det ryste ture, kramper i maven, hovedpine fra helvede og opkast.

Du er ikke i tvivl hvis du har kviksølvs forgifting og det har du ikke. Du trænger sikkert bare til en kvinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share