Grease the groove


Blondie Dundee
 Share

Recommended Posts

Grease the groove,,, er det noget der virker?

Jeg spørger fordi jeg træner med kropsvægt: push up, pull up, air squat osv... Det træner jeg som fullbody tre gange i ugen.

Jeg træner samtidig også lidt med kettlebell. Men jeg har overvejet at lægge fokus mere på kettlebell, men vil stadig gerne forbedre mig inden for kropsvægtøvelser.

Så vil høre til om:

Virker grease the groove så godt som der siges

Er grease the groove bedre end hvis man f.eks. kører 4 sæt push ups i et program, hvor man øger reps hver gang

Og til sidst: Hvor godt er kettlebells egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Grease the groove "virker". Afhængig af hvad du vil have at det skal gøre naturligvis.

Er det bedre at spille tennis end håndbold hvis man gerne vil tale tysk?

Hvor godt er kettlebells er et underligt spørgsmål. En kettlebell er en vægt. Vægt er "godt", men der er ikke noget vægt der som sådan er bedre end andet vægt. Det skulle da lige være "tung" vægt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det handler om at få større muskler (100% gæt) så brug GTG til at komme op og kunne tage fx 10 gentagelser i pullups og derefter gå over til at træne i sæt af 10 med 1min. pause. Det vil i hvertfald være en start, så på sigt bør du kigge på at tilføje vægt til dine pullups.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
På 12.2.2015 at 08:27 , Blondie Dundee skrev:

Grease the groove,,, er det noget der virker?

Så vil høre til om:

Virker grease the groove så godt som der siges

Er grease the groove bedre end hvis man f.eks. kører 4 sæt push ups i et program, hvor man øger reps hver gang

.

Edited by Martin Joe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share