Rimelig hård træning men ingen vægttab


Tinkerbell
 Share

Recommended Posts

Hej

Er kvinde, 33 år. Har tabt 8 kg siden januar 2015, vejer nu 79 og er 165...stadig for meget 😔 jeg har i en periode kørt på 1200 kcal, men er gået op til 1500 kcal nu. Jeg træner styrketræning med meget vægt 5-6 gange om ugen med 20-30 min cardio først. Løber 5 km 2 gange om ugen også. Den sidste måned har vægten stået bomstille.. Kan dog se på mine skuldre og andre muskelgrupper at der er kommet markeringer så ved ikke lige om fedtprocenten daler men vægten ikke gør.

Spiser meget oksekød og kylling, kål, grøntsager, skyr, bær og proteinbarer til mellemmåltid.

Planen med det hele er en ok lav fedtprocent med markeringer....er desuden i tvivl om mit program til træningen.

Link to comment
Share on other sites

Måske dyrker du ikke nok konditionstræning. 2x5 km løb om ugen er ikke forfærdelig meget. Med det forbrænder du nok kun 750 kalorier om ugen. Det er jo så ca. 100 kcal om dagen, og er ikke meget til at tabe sig med.

Selvfølgelig kan man også tabe sig ved at styrketræne, men konditionstræning (og sund kost selvfølgelig) vil jeg mene er vejen frem til vægttab. En god blanding af kondition- og styrketræning er rigtig godt.

Jeg styrketræner selv 3x 30-45 minutter om ugen, løber 25 km fordelt på 3 dage om ugen, og cykler (racercykel) 50 km en gang i ugen. Det er 75 km konditionstræning om ugen, der forbrænder ca. 3.000 kcal i ugen (ca 430 kcal om dagen) Det giver altså en god forbrænding, og en god form.

Så mit umiddelbare bud er at du måske er gået i stå, fordi du ikke udfordrer dig selv mere. Prøv at smid en ekstra løbedag ind i ugen, eller løb et par kilometer mere når du er ude. Sæt dig nogle mål hele tiden, og pres dig selv. Så opnår du hele tiden nye resultater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share