Squat Sko til ATG (Odense)


Aylaan
 Share

Recommended Posts

Kære alle, vær nu rare ved mig da jeg er ny:-)

Jeg har kigget lidt rundt på det store indernet, og er ikke helt afklaret om jeg har et behov for Squatsko.

Jeg har af en personlig træner (idrætstuderende) fået tilpasset så mit squat er acceptabelt -> Men for at jeg kan komme helt ned, kræver det en måtte under min hæl. Helt ned som defineret i at min læg og baglår er mod hinanden.

Er dette ikke tilfældet, kan jeg kun (lige akkurat) gå til parallel inden krumning af ryg.

Er Squatsko nødvendige her, eller vil jeg over en længere være i stand til at gøre mine ankler mere fleksible (mine ankler "blokker" for den nødvendige bevægelse fremad af skinneben).

Med andre ord, vil i anbefale squatsko eller ej, udfra de (sparsomme) beskrivelser ovenover? Og er førstnævnte tilfældet, hvor er det bedst at købe dem fra på Fyn, da jeg ikke rigtigt har tiltro til at bestille en måske forkert størrelse fra nettet :-/

På forhånd tak, også selvom i bare kiggede!

Aylaan.

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt øge din ankelmobilitet henover en periode og du behøver i grunden ikke andet end en flad stabil sko, så længe din ankelmobilitet tillader det.

Dertil skal dog siges at en god squatsko har været et af de bedste køb jeg har gjort i min træningskarriere. Især mit seneste par (Adidas AdiPower) har jeg været ekstremt glad for.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Jeg er, som de to andre, meget glad for både mit første par squatsko (adidas ironworks) og mine nuværende (nike romaleos 2). Det er dog ikke nødvendigt med squatsko med mindre du af en eller anden grund er disponeret for dårlig mobilitet. Jeg har selv haft en del ankelskader på min højre ankel der gør at den ikke kan komme dybt nok uden mine squatsko, men på venstre har jeg ingen problemer.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for al responsen! Dejligt at der er så mange mennesker der gider give deres besyv med :)

Squat sko er ret dyre, og det lader til at det er muligt at opnå uden, så jeg vil forsøge at lave mobilitetsøvelser en måneds tid, og se om der er fremgang eller ej. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share