Korsbåndsskade


Natasja Lyng
 Share

Recommended Posts

Jeg sprang i december sidste år mit forreste korsbånd i højre knæ, efter en dårlig landing i et trampolinspring. Først troede jeg ikke det var noget, og tænkte (som de fleste sportsudøvere desværre ofte gør), at det bare skulle trænes væk! Men lægen sendte mig i scanning osv. Jeg blev opereret d. 24/3-15, hvor jeg fik et nyt korsbånd, på Teres Hospitalet i Ålborg. Jeg undre mig bare lidt over at jeg ikke har fået nogle øvelser med hjem fra hospitalet jeg skal lave. Er det normalt?

Jeg fik taget klipserne ud i går, og går stadig på krykker, selvom det er 2 uger siden jeg blev opereret nu... Havde fået at vide at jeg kunne nok nøjes med at gå med krykker i en uges tid ca. Jeg kan ikke strække mit ben, da det trækker fra læggen når jeg prøver at strækker benet og flexe foden, som man ville gøre når man støtter på det.

Burde jeg ikke kunne støtte på benet to uger efter operationen?

MVH. Natasja

Link to comment
Share on other sites

Dit knæ er ALT for vigtigt til vi skal rådgive dig over nettet.

Hvis du var stillet i udsigt at du kunne smide krykkerne efter en uge og der er gået dobbelt op, ville jeg ikke tøve med at komme omkring læge eller hvad du nu har af kontakt til sundhedsvæsenet.

Jeg har ikke prøvet at få nyt korsbånd men kun flået det halvt over. Da jeg fik at vide at jeg skulle genoptræne det, måtte jeg også selv spørge ind til hvad jeg skulle lave og hvor tungt det måtte være - men så var der der fin dialog (mit held at jeg var inde i træningsverden i forvejen).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg blev opereret for forreste korsbånd i august 2014. Lægerne sagde, at der ville gå 14 dage, hvor jeg skulle gå med krykkerne, men jeg gik med dem i næsten 3 uger, dog hvor jeg støttede på det opererede ben, imens jeg gik. Jeg undrer mig over, at du ikke har fået øvelser fra hospitalet, da øvelserne er særdeles vigtige for at du kan komme igang igen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej.

Jeg er lige blevet opereret for en måned siden. Jeg fik øvelser med hjem, hvor fokus de to første uger var at få 90 grader bøjning og fuld stræk. I forhold til dig, var jeg gående efter et par dage.

Jeg fik 3 øvelser til at starte med, som de to første uger gik med :-).

- Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share