Romaskine, hvilken af disse


tomslinnemann
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har besluttet at investere i en romaskine hjem til , da det er her jeg uden tvivl finder den bedste træning for mit vedkommende i en travl hverdag. kombi af cardio og styrke

I kajakklubben har vi concept 2, og det er også dem jeg har brugt i fitness center de perioder, hvor jeg er kommet der. Den er jo super og har da kun godt at sige om den på nær den er lige i overkanten af budget, og larmer en del ved høj intensitet (kommer mest til at ro når ungerne er puttet, derfor betyder støjen lidt)

Efter lidt søgning på nettet har jeg fundet et par andre bud. Nogle der kender noget til dem eller evt har erfaringer med alle modellerne.

Det der er vigtigt er at det skal være muligt at få nok belastning på så den kan bruges til intensiv interval træning, hvilket fungerer godt på c2

Den der virker mest interessant i forhold til concept2 (8000 kr) hedder her i Danmark Peak fitness R100 og kan fåes til 6000 kr og er en kombi af luft og magnet ( i USA hedder den vist Lifecore R100)

Den ser vældig spændende ud og får generelt gode anmeldelser både af brugere og diverse magasiner der har testet den , og kan særligt godt lide muligheden for forskellige programmer og at den skulle være mere støjsvag. Og så koster den jo 2000 kr mindre end c2'ern, hvilket i mit tilfælde er et kæmpe plus, hvis man ellers kan presse samme træning ud af den, som en c 2'er.

Den anden model hedder

Proteus PAR-5500

Den er også en kombi af luft og magnet og minder på mange måder om R100 i specs. Der findes lidt mindre info og rewievs på denne model.

Hvis I har noget godt/skidt at sige om modellerne så hold jer endelig ikke tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share