Crossfit vs skavanker?


Pcl754
 Share

Recommended Posts

Jeg har gennem en del år efterhånden accepteret, at jeg har en dårlig skulder der - trods stabiliserede øvelser og masser af hvile - forhindre mig i at lave bl.a. biceps curl og bænkpres. Herudover har jeg også et dårligt håndled der forhindre mig i at lave armbøjninger.

Indtil nu har dette ikke været det store problem, da jeg har kunne tilpasse min træning, så min skulder og håndleddet ikke blev unødig provokerede.

Nu er jeg så kommet til et punkt, hvor jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve kræfter med Crossfit. Er der nogen crossfitudøvere på boardet, som kan dele deres tanker vedrørende hvorvidt det er realistisk at begynde til crossfit med hhv. dårlig skulder og håndled?

Edited by Pcl754
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke selv CF, men træner i et CF center. I CF er der en masse øvelser hvor at man laver et moment med kroppen fx kipping chins, og momentet gør de kan lave en masse gentagelser, langt over hvad de kan i strict chins. Det moment er fint så længe at man har styr på det og udførelsen er korrekt, men hvis den ikke er bliver det meget belastende for led og sener. Mange CF'ere døjer med skulderproblemer.

Kan du ikke lave armbøjninger, bp og curls pga smerter, vil jeg sige at det ikke er tilrådeligt at du begynder på CF. Alm styrketræning er bedre og med langt mindre skades potientiale efter min mening.

En prøvetime er gratis, så du kan altid prøve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share