Sign in to follow this  
PernilleFitness

Diæt, træning og skade!

Recommended Posts

Hej alle sammen..

Først lidt om mig..

Jeg er en pige på 19 år, og jeg har dyrket idræt hele mit liv. Jeg har gået til gymnastik hele min barndom, fodbold i 4-5 år, og så har jeg styrketrænet snart 4 års tid.

Jeg har gamle skader i knæ, som jeg fik for 4 år siden, (træning op til halv maraton) samt en hofteskade fra sidste år. Jeg har gået til fysioterapi af flere omgange, men det har aldrig gjort, at jeg er 'sluppet af' med mine problemer. Lige nu går jeg til ostopat..

Mit problem er lige nu, at jeg fik endnu en skade i min ryg/korsben i december måned, som jeg stadig døjer med og mærker meget til i hverdagen. Jeg gik fra at styrketræne hver dag med tillagte split til at lave absolut intet. Jeg kunne intet pga. smerterne. Jeg har dog fået det bedre, og det har gjort, at jeg er i stand til at svømme uden smerter OVERHOVEDET. Problemet for mig er, at jeg ELSKER at styrketræne, og min krop kan kun holde til meget lidt.. Så mine muskler selvfølgelig skrumpet ind, da jeg har passet lidt på med mit netto indtag pr. dag. Dog har alt fedtet sat sig på numsen og på siderne af lårene! Det skal meget gerne væk igen.. Lige nu, så står jeg og ikke ved, hvordan jeg skal gribe min diæt an? Om jeg skal putte på i muskler (selvom jeg ikke kan styrketræne så meget), eller om jeg skal cutte ned, så jeg kan få strammet lårene/ballerne op igen?

Min nuværende diæt (første dag i dag) er på 2300 kcal pr.dag. Jeg regner med at mindske mit indtag med 300 kcal om 2 ugers tid.

Måltid 1: 30g proteinpulver, 75g GF havregryn (391kcal) eller 50g GF havregryn, 1 banan, 15g becel (382) eller pandekage: 200g æggehvide, 50g GF havregryn og 1/2 banan (380kcal)

Måltid 2: 1 skive ost, 2 skiver kalkun/kylling, 1 GF bolle, 200g grøntsager (327kcal) eller 2æg,3 riskiks, 2 skiver kalkun/kylling og 200g grøntsager (320kcal)

Måltid 3: 100g kød, 200g grøntsager, 240g sød kartoffel og 16 mandler (370kcal)

Måltid 4: 100g kød, 200g grøntsager, 240g sød kartoffel og 16 mandler (370kcal)

Måltid 5: 2 stk banan/æble, 30g proteinpulver (317kcal)

Måltid 6: 150g kød og 300g grøntsager (255kcal)

Måltid 7: 100g skyr, 200g bær, 30g proteinpulver (247kcal)

Det er i alt 2276 kcal.

Jeg kan lige pt. holde til at svømme 3 gange om ugen (intervaltræning i 30min) og styrketræne 1-2 gange om ugen i 1,5 time ish + meget udstrækning!!

Jeg hører meget gerne konstruktiv kritik, gode råd og justeringer til min diæt og evt. træningen/genoptræningen!

Mvh. Pernille :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du bør bestemt lave den styrketræning du kan, uanset om du er i kalorieoverskud eller underskud.

At fedtet har sat sig på lårene og numsen er en kvindeting og med din alder, så kan det være svært at komme af med det. Men uden at have din højde/vægt og et billede er det meget vanskeligt at sige om du skal vælge det ene eller det andet. Måske skal du bare holde dit nuværende energiindtag og så begynde at træne og svømme, og så det an en måneds tid eller to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this