Vejen mod A-klassen, cykelturen til Kbh-Asien, tanken om en ironman


AlexanderBojsen
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Dette er mit første indlæg herinde.

Tanken er at lave en online logbog for mine mål og rejsen mod at nå dem. Jeg har overordnet tre ting, som jeg gerne vil nå inden for de næste 3-4 år (senest år 2020):

  • Komme i A-klassen inden for landevejscykling
  • Cykle fra København til Asien et sted (Indonesien, Kina eller lignende)
  • Lave en ironman

Jeg kan godt lide at have nogle mål og udfordre mig selv, og derfor har jeg lavet disse mål.

Jeg er selv cykelrytter og kører i B-klassen lige i øjeblikket, så målet er at tage det sidste skridt og rykke op i A-klassen til næste år.

Derudover kunne jeg godt tænke mig en længere cykelrejse. Til sommer skal jeg bruge 3-4 uger på at cykle til Madrid, men om et par år, når jeg er færdig med studiet osv., kunne jeg godt tænke mig at tage på en cykelrejse på 1-2 år til Asien et sted.

Min bror er triatlet og har lavet et par ironman's, og selvom jeg nok altid vil være en cykelrytter, og også synes det er sjovest at være, så skal jeg lige prøve at lave en ironman inden jeg bliver alt for gammel og se, hvad det er for noget, han synes er så fedt.

Ellers lidt om mig:

  • Alexander Bojsen
  • 22 år
  • Bor i Søborg (nord for København)
  • Kører for Amager Cykel Ring og har licens i B-klassen
  • Er uddannet spinninginstruktør og kører ugentligt i Fitness World
  • Læser jura på Københavns Universitet
  • Arbejder som stud. jur hos Købmandstandens Inkasso Service
  • Er medejer af en webshop ved navn http://www.SportsBenzin.dk, som sælger top sportsernæring og kosttilskud, særligt til udholdenhedsatleter
  • Har en nyopstartet blog ved navn http://www.Landevejscykling.dk, som omhandler info om landevejscyklingen - udstyr, træning, kost osv.

Håber I vil følge min rejse mod mine mål. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Keep us posted :hippy: + velkommen til

Tak for det, Bjergtrold.

Lidt træning fra de sidste par dage, det er ikke blevet til det store, da jeg passer hus og hund hos mine foreældre på Amager og mine racercykel er til mekanikeren, men here it goes:

Onsdag 6/5:

2 timers spinning. Powertime kl. 9.15 på Søborg Hovedgade og igen en burntime kl. 18.20 på Bryggen. Dejligt at kunne give sig i begge timer, da man har nået at restituere lidt i mellem hver time.

Torsdag 7/5:

Til og fra arbejde i Ballerup: 2 x 27 km. Dejlig tur henover Amager Fælled, godt nok lang tid siden jeg har kørt rigtigt der. Tog pendlerraceren med bagagebære og skærme, og selvom det var lidt drøjt, fik jeg pulsen lidt op alligevel. Nåede ikke så meget andet, da jeg først var hjemme kl. 18 og skulle lave mad.

Synes godt nok, at bakken på motorvejsbroen ved Avedøre bliver mere og mere bumpet, eller er det bare mig? Det er da slet ikke til at holde ud at køre på den - den er værre end brostenene på Christianshavn.

Men ellers dejligt gensyn med fælleden. Her lidt billeder derfra:

2j2w5dy.jpg

2iasyzr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den nederste stykke mod kvægristen er helt umuligt, jeg er begyndt konsekvent at køre det stykke ganske langsomt.

Om det er blevet værre eller jeg bare har set mig sur på det, kan jeg ikke helt finde ud af. Til gengæld er jeg sikker på, at overgangene mellem fastland og brofag er i hastigt forfald.

Link to comment
Share on other sites

Den nederste stykke mod kvægristen er helt umuligt, jeg er begyndt konsekvent at køre det stykke ganske langsomt.

Om det er blevet værre eller jeg bare har set mig sur på det, kan jeg ikke helt finde ud af. Til gengæld er jeg sikker på, at overgangene mellem fastland og brofag er i hastigt forfald.

Lige præcis! Og jeg tror virkelig, at det er blevet værre. For 8-9 år siden kan jeg huske, jeg lå og kørte bakkespurter (fra der hvor der nu er en kvægrist og op til toppen af motorvejsbroen), da jeg lige var startet i Amager Cykel Ring sammen med dem. Kan vi umuligt have gjort med det underlag, der er der nu, det er jo helt uudholdeligt. :crazy:

Amagers eneste lille 'vejbump' er blevet helt umulig at træne på nu. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er HELT sikkert blevet værre. Jeg kommer ikke igennem så tit, så forrige gang havde jeg god fart på...jeg mistede så meget asfaltkontakt, at jeg kun akkurat fik bremset før kvægristene :-)

Ja, det er med at holde på hat og briller, mens man kører nedad den vej.

Har læst om nogle, der har kørt op og ned ad den bakke 222 gange i 2009 for at nå op på 4.000 højdemeter, så de kørte, hvad der svarede til kongeetapen i Tour de France, her. Læg også mærke til billederne nederst. Asfalten ligner jo næsten en glat barnenumse i forhold til, hvordan den er nu.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 13/5: 8 km løb, tre kvarter diverse styrketræning (mest overkrop) og 1 times spinning

Torsdag d. 14/5: 11 km løb (de 10 på cirka 53 min). Bestod af 4 x 8 min ved syregrænsen (ca. 83-85% af maks) samt 30 min styrketræning af overkrop

Fredag d. 15/5: 1,9 km svømning på ca. 40 min.

Føler jeg for alvor er ved at komme igang med løb og svømning, nu hvor min racercykel er hos mekanikeren. Så nu er jeg ikke så nervøs for den halve ironman jeg skal lave om ca. 1 måned. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share