Billig opstart med løbesko og løbetest


Lynet
 Share

Recommended Posts

Min kone og jeg vil gerne starte med at løbe og vil gerne have et par sko men må indrømme at vi har ikke 3000kr til sko og løbetest kan man få en god start billigere eller skal vi bare igang med at spare op ?

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg opdaterede mig vedrørende løbetest, var der ingen evidens for at de skulle have den mindste smule forebyggende effekt overfor løbeskader (selvom de helt sikkert vil fortælle dig noget andet nede i løberen).

Tag ned i et par forskellige butikker, prøv sko og vælg nogle neutrale sko du synes der passer godt. Det skulle være muligt at finde nogen der koster væsentlig mindre end de 3000 kr du nævner.

Det er langt vigtigere for din skadesrisiko at du ikke øger din træningsmængde for hurtigt.

http://www.dr.dk/levnu/fritid/drop-loebetesten-naar-du-koeber-loebesko

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte mine i Intersport. Løbetesten var gratis, og skoene kostede 1.000,-

Jeg synes det var nogle forfærdelige grimme sko (helt refleksgule) men det var de billigste i ordentlig kvalitet.

Men alle andre synes de er fede på grund af farven, og synes egentlig også selv nu at de er ret fede.

Men ligemeget med farven, bare det er kvali, man løber godt i dem, og man skåner benene.

Tag ned i en sportsforretning, find nogle billige sko, som sidder godt, og du kan mærke at du løber godt i. Det behøver ikke at koste en formue.

Hvis du har en outlet, f.eks. en Sport24 Outlet, kan du finde gode sko+tøj til billige priser

Link to comment
Share on other sites

Besøg et par butikker.. Der er ofte nogle modeller fra sidste års kollektion i kælderen.. Jeg hasr fået en nike sko til en 700mand de sidste to gange jeg har handlet og det var i "fancy løbebutik ved søerne" med løbetest inkluderet i prisen.

Så besøg et par butikker og hør om billige sko og køb sidste sæsons modeller, eller noget de har på rest lager... det tager lige toppen af prisen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share