Støvler til sergent skolen


sergentsmash
 Share

Recommended Posts

Hey er startet på Hærens Sergentskole og står og skal bruge et par lækre støvler der er !BRUNE!. De skal primært bruges til felten og må gerne være letvægts og gode til tung opbakning. Har kigget lidt rundt omkring på nettet og er faldet over disse støvler:

http://www.spejdersport.dk/ecco-biom-hike-1-1-hm-herre.aspx

Hvad er jeres mening om denne støvle og har i evt. bedre forslag?

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Der findes ligeså mange meninger omkring støvler, som der gør omkring styrketræning. Så der er ikke nogen endegyldig sandhed.

Jeg har ikke selv brugt Ecco-støvler, men jeg har HØRT at Ecco er faldet lidt af på den siden deres meget populære Ecco Track Ultimate. Jeg er dog i tvivl om, støvlen du linker til overhovedet er høj nok, Medmindre man har fjernet kravet omkring 24cm i højden.

Du får dog en udfordring omkring lette støvler, der også er gode til tung oppakning. De 2 ting modsiger ofte hinanden. Personligt er jeg meget glad for Lowa Mega Camp, fordi de er geniale til terræn, men de er så også forholdsvis tunge.

Personligt forstår jeg ikke helt fordi de SKAL være brune, og hvorfor du ikke bare bruger de udleverede støvler, som er ganske udmærket, men det er der jo sikkert en god grund til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så bekendt med kravene til militærstøvler, så der kan jeg ikke rigtigt hjælpe. Men som V skriver er letvægtstøvler til tung oppakning (og slidstærke) modsatrettede krav. Tungere læs = stivere støvle = tungere støvle. Det er for at beskytte anklen.

Her er også nogle muligheder, men du skal ud og prøve dem på:
http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/category/fodtoej-59/

Evt kan nogle af milityperne herinde måske hjælpe?

Uanet, så er det vigtigste at have støvler som passer en, og som man kan gå langt i. Jeg har både bjergstøvler i den tunge klasse og et par taktiske ørkenstøvler, og de er meget forskellige. Til ikke-bjergbrug er ørkenstøvlerne bedre (og lettere).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share