Hvorfor kommer vægttabet ikke?


Line Falsig Berthou
 Share

Recommended Posts

Hej alle.


Jeg har i de sidste 13 måneder spist mit vedligeholdelse niveau af kalorier hver dag, der netop er 2222 kcal. Men jeg dyrker cardio hver anden dag og styrketræning hver anden dag, med en reparation dag om ugen. Det er en blanding af HIIT programmer, styrketræningsprogrammer og squash. Ved dette forbrænder jeg mellem 2600 kcal og 3600 kcal hver træningsdag. Men jeg taber mig ikke, jeg har faktisk nærmere taget 2 kg på.


For Ca. 4 måned siden opdagede jeg, at jeg ikke får nok protein i min kost, så det lavede jeg om på, og det ændrede intet.


Jeg har prøvet forskellige diæter, mellem nogle er: kun magert protein og grøntsager + sunde fedtstoffer som nødder og avocado og jeg har forsøgt at spise hvad der passer til kalorierne, goså ting som chokolade og andre. Intet synes at have nogen effekt.


Her er nogle personlige oplysninger, som kunne være hjælpsomme. Her er de jeg kan forstille mig har relevans: Jeg er 178 cm høj, vejer 73, 9 kg, har en VO2 max på 52, som giver mig elite fysisk kondition, og jeg ændrer styrketræningsprogrammer, så mine muskler ikke vænner sig til dem.


Selv når jeg kun spiser 1500 kcal på en dag, hvor jeg forbrænder 3400, taber jeg mig ikke. Jeg har gjort dette i 2-3 uger uden resultat.


Jeg beregner min VO2 max, kalorie vedligeholde og kalorieforbrænding med mit polar M400 ur, og jeg sporer alle mine kalorier med myfitnesspal.


Har i nogen idé om, hvorfor jeg ikke taber mig?


Jeg håber virkelig på jeres hjælp, og vil sætte stor pris på det.



Link to comment
Share on other sites

Pas på at du ikke er for ekstrem mht til at indtage for lidt kalorier og forbrænde for mange.

Ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt, men det virker som om at du prøver at spise så lidt som muligt for at undgå for mange kalorier, og træner for meget for at forbrænde en masse. Det vil resultere, ifølge min overbevisning, at kroppen modreagerer. Det bliver for ekstremt, og det vil den ikke følge med til. Det lyder al for ekstremt at du kun indtager 1500 kcal og frobrøndrr 3400. Har selv prøvet det der engang, og på et tidspunkt vil kroppen bare ikke tabe sig mere, selvom du forbrænder flere kalorier end du indtager

Min erfaring er 30-45 min motion hver dag, skiftevis styrketræning og kardio, som du gør. Spis normalt. Spis sundt, og ikke for store, men heller ikke for små portioner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share