Bedste spinninginstruktør?


Emmakm
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere set forums på motion-online, hvor I deler erfaring med gode body-bike-instruktører i fitness world.

Jeg er interesseret i en opdateret version af instruktører på Sjælland. Ferien er startet for mig, så jeg har tid og overskud til at rejse rundt, men det ville selvfølgelig være optimalt, hvis centret var lokalt (Vestsjælland).

Jeg er også medlem af fitnessdk, men kan generelt bedre lide fitness worlds spinningkoncepter.

Den ideelle instruktør skal være udadvendt, motiverende og ikke "køre for sig selv", så han slet ikke inddrager holdet .. det er desværre set før. Jeg kan godt lide cueing (i moderate mængder :)) og et smil på læben, men træningen er vigtigst frem for alt. Jeg kører både enjoy, burn og power, hvoraf sidstnævnte er min(e) yndlings.

Hvem kan I anbefale til mig, eller hvilke instruktører foretrækker I selv? Evt. hvorfor og flere bemærkninger.

Det er et plus, men ikke et krav, at instruktøren kan vejlede ift. teknik, idet jeg har haft uheld med at få svar i mine lokale centre.

Desuden: er der nogen, der ved, hvorfor thai-bo på mystisk vis bliver fjernet fra alle holdplaner? Sidst i Slagelse og Korsør. Det er simpelthen ikke til at opgrave på Sjælland, andet end få timer i få centre i Kbh., hvor tilslutningen endda er stor.

Edited by Emmakm
Link to comment
Share on other sites

Griner lidt af din sidste post.

Det er længe siden spinning har været da shit her på MOL, så jeg tror ikke du får mange brugbare inputs.

Dels er der ikke mange der bruger logbøgerne mere og de der dyrker cykling, dyrker den ægte vare og når de/vi kører indendørs, så er det alene, så vi selv styrer intervallerne. Ærgelig nok egentlig, for det er skide sjovt og jeg kan sagtens savne det.

Link to comment
Share on other sites

Primært at overførslen til landevejen ikke er voldsom stor. Selvfølgelig giver det meget mere end f. eks. at løbe men det er ikke så tit man kører f. eks. stående dobbelttakt, når man er er ude med cykelklubben - aldrig, faktisk.

Så er hjemmetræneren langt at foretrække.

Hvis jeg vidste at på den den og den time sad der en cykelrytter, som selv skulle bruge udbytte af timen og kørte den derefter, kom jeg hjertens gerne. Der er nok bare ikke ret mange der vil synes det sjovt.

Og endelig - hvis jeg skulle bruge tid på at tage af sted, så skulle det være for en dobbelttime og de hænger ikke på træerne i min nærhed. Faktisk har mit hjemmecenter lige helt fjernet spinning, for at indrette et træningsområde kun for kvinder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share