The 10,000 Swing Kettlebell Workout


White Pioneer
 Share

Recommended Posts

De anbefaler man laver 350 swings, 2 dage i træk og holder 1 dags pause. Ja det kan godt være man taber sig hvis udført med 24kg kb men spørgsmålet er om det ikke er lidt usundt?

Kunne man ikke bare lave 350 swings hver anden dag istedet og så tage lidt længere tid. Jeg kan ikke se formålet med at lægge så stort press på den nedre ryg i en hel måned.

Nu er den der T-nation også kendt for at være en side hvor man virkelig ikke må være sissy og en mand er ikke en mand hvis han ikke kan løfte tunge vægte. De snakker meget om hvad der er 'manly', for mig lyder det lidt plat. Hvis man dårligt nok er i stand til at lve 350 swings bør man holde sig langt fra dette program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se hvorfor programmet skulle være usundt? Det er jo ikke lavet til folk der har en 5RM i swings på 24kg. Det er mere eller mindre beregnet som cardio og derfor skal du selvfølgelig også være i stand til at tage et godt stykke over 50 swings med den givne KB du vælger at gennemføre programmet med.

Jeg ville ikke have nogle betænkeligheder ved at gennemføre programmet set fra et sundhedsmæssigt perspektiv. At jeg så ikke synes at programmet lader til at kunne bidrage med noget på styrkefronten er en helt anden sag.

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa, hvad skal jeg sige...

Jeg blev undervejs bedre til swings og smed også et par kg undervejs. Jeg nåede næsten de 10.000 swings men holdt næsten ingen træningsfri dage.

Jeg var nok lidt for utålmodig og fik mig faktisk en tennisalbue undervej. Kunne jeg måske have undgået ved at bruge kridt samt holde de anbefalede hviledage. Det er ikke til at sige.

Jeg husker min ryg havde det fint undervejs.

Styrkemæssigt ville jeg kunne have øget mere med traditionel vægttræning med vægtstænger.

Så effekten af programmerne er oftest meget overdrevet på de artikler på T-nation.

Men omvendt vil jeg heller ikke fraråde programmet.

Hvis du ønsker en periode hvor du øger din konditionering, måske sænker din fedtprocent lidt, bliver bedre til at lave swings og du har brug for noget andet i en periode. Træningerne er trodsalt ret korte og kan klares derhjemme i haven i bar køler. Så fint, fint. Men pas på med solcreme på hænderne og højrebs swings ikke er en god kombi :-D

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share