Er jeg underudviklet i forhold til min alder?


LukasMendez
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng på 17,5 år.

Hver dag kigger jeg mig selv i spejlet og bliver vildt deprimeret.

Jeg er rimelig tynd...

Jeg har før spurgt dette forums til råds mht. vægtforøgning.

Intet har rigtig hjulpet, men har forsøgt at træne mig væk fra det, ved at gå i fitness flere gange om ugen.

Jeg har det sådan, at hvis ikke jeg kan opbygge fedt, må jeg opbygge muskler.

Dog føler jeg der er rigtig lang vej endnu.

Føler det er uretfærdigt, fordi når jeg kigger på jævnaldrende, som f.eks. klassekammerater, føler jeg mig seriøst som en lille stump.

På arbejdet føler jeg mig som en dreng, der eventuelt lige har fået lov af sin far til at komme med på arbejde for en dag. Jeg føler mig udenfor sådan rent fysisk. Jeg føler mig underudviklet.

Jeg har intet imod mit ansigt, men kroppen er bare som en 13-14 årig. Jeg føler ikke jeg har nået den der fase, hvor man får bredere skuldre, og hvad der ellers generelt kendetegner fysiske symptomer på puberteten. Stemmen er stadig en smule lys i det.

Jeg føler det hele er sat på pause, og de sidste 3-4 år har det hele bare stået stille.

Hvad kan det være, og hvad kan jeg gøre?

Det trykker mig hver eneste dag, og jeg kan snart ikke holde det ud længere

Edited by LukasMendez
Link to comment
Share on other sites

Ikke for at være negativ, eller undervurdere de problemer du skriver om...

Men det er ikke det en sygdom at have smalle skuldre, være hankøn og have en lysere stemme end gennemsnittet, også når man er 30år.

Det genetiske lotteri er ikke specielt retfærdigt.

Der er sikkert en række andre fortrin du har fået, udnyt dem.

Og hvis det med fysikken er dig vigtigt optimer kost træning.

Der er skrevet i medierne om "tilfælde" hvor der er blevet dispensation til at gøre noget ved ... I mangel af bedre ord "problemet". http://jyllands-posten.dk/indland/ECE5681699/Puberteten+kickstartes+med+hormoner+/

Men jeg ville vende det med dine forældre/lærer og give det en ekstra overvejelse inden du søger den slags hjælp.

Bedste hilsner Don155

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share