Kedelige nødder


KB!
 Share

Recommended Posts

Hey.

For sundhedens skyld spiser jeg et stykke frugt og en håndfuld nødder til et af mini mellemmåltider. Frugt og nødder skulle jo være fantastisk for ens sundhed, så det prøver jeg at få spist hver dag

Nu elsker jeg frugt og nødder, men det kan alligevel godt blive lidt kedeligt i længden, når man spiser det hver dag.

Det er muligt at jeg skulle variere det, men føler at der er variation nok i det, ved at jeg spiser forskellige slags frugt og nødder fra dag til dag.

Så jeg tænkte på om i har nogle idéer til at gøre det mere spændene? Jeg tænker f.eks. på at saltede peanuts smager dejligt (men det er jo desværre ikke så sundt med alt det salt) Men kan man bruge noget andet? krydre nødderne, tilberede dem, eller et eller andet for at det bliver mere end en tør nød? Nogle der har nogle tips?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Ja bag eller rist dem på en tør pande, giver som sagt en mere rund smag.
Ellers kan du lave dine egne saltet mandler, der er en masse opskrifter at finde på nettet.
Du kunne også lave din egen granola. Der kan du fylde en masse forskellige nødder og kerner i, og søde det med honning og vanilje. Smager fantastisk oven på yoghurt og skyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share