Skade i/og omkring coracoid process


Kasper Engel
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har igennem cirka 6 måneder haft problemer med min venstre skulder, det opstod efter styrketræning. Mere specifikt et brystpas, i øvelsen cable flyers. Jeg har været til både fys og kiropraktor, og er efter lang tid kommet frem til den konklusion at det ikke er muskulært, men nærmere i selve knoglestrukturen i skulderen. Smerten koncentrerer sig omkring coracoid process (?) altså den bule der sidder umiddelbart midt ovenpå selve skulderen. Den bliver allerede ved lav belastning meget øm og hvis jeg forsætter gør det direkte ondt. Det har også medført en ''konstant'' ømhed i nakken, og umiddelbart nedsat min bevægelighed i nakken, i venstre side hvor skaden også sidder. Jeg føler ligeledes en skævhed i kroppen og mener selv at jeg i spejlet kan se min venstre skulder være højere placeret end højre. Jeg har vedhæftet et billed hvor den knogle jeg mener bliver benævnt Acromion.

Er der nogen der har oplevet lignende, har erfaring eller gode råd her til? Det skal siges at jeg har styrketrænet 5 gange om ugen de sidste 18 måneder, men har cirka 5 års erfaring inden for styrke.

På forhånd tak

Kasper

Edited by Kasper Engel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share