Katlinde

.

Recommended Posts

Tjaa...

Der kommer jævnligt tråde med folk som ikke taber sig, og ikke kan forstå det.

Ifølge Mols beregner, vil en meget inaktiv 18årig kvinde der vejer 68kg og er 166cm høj, forbrænde 2000kcal i døgnet.

Der er selvfølgelig variationer/usikker i sådanne modeller

sulttilstand, jeg vil ikke afvise det findes, har hørt, særligt anekdotisk bevis for det, men aldrig set fænomenet dokumenteret noget videre. Men er åben for at forbrændingen kan være under indflydelse af andet end kalorier ind/ud-energibalance .... Men mener de ting man har kunnet vise at f.eks flere måltider om dagen vs få, eller mangel på søvn, eller krydderier eller sulttilstand har flyttet i den samlede energiomsætning, er ret begrænset.

Men er åben for at udfordre tankegangen om at en "kalorie er en kalorie" Men tænker ikke at det rykker voldsomt i det store billede.

http://examine.com/faq/how-do-i-stay-out-of-starvation-mode/

Mit flabede svar vil være få dit hvilestofskifte målt, start med en privat klinik, og evt. se om din læge kan få dig henvist til en offentlig myndighed der har et kammer der kan måle din udånding/iltforbrug.

Hvis de tal du oplyser stemmer, er du jo unik, og værd at studere i videnskabeligt øjemed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kører vist for mange slankekure på den gang. Du kører i forvejen i kalorieunderskud + du har fastedage. Det er to forskellige kure, du ikke skal blande sammen.

Synes i øvrigt at fastedage er noget man skal holde sig fra. Kroppen har brug for næring og energi hver dag for at fungere optimalt.

Og udover to slankekure træner du også, og forbrønder en masse kalorier der

Efter hvad du forbrænder, vio jeg gætte på at du i snit får 800 kcal hver dag. Al al for lidt.

Du trænger vist heller ikke til at tabe dig, gør du?

Jeg vil anbefale at du spiser sundt: Holder dig på 2000 kcal hver dag, og fortsætter med træningen de 5-6 dage om ugen, og en lille smule tålmodighesød. Du får helt sikkert en bedre form og pænere krop.

Mål dine resultater, og sammenlign fra måned til måned, det kam virke motiverende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synes i øvrigt at fastedage er noget man skal holde sig fra. Kroppen har brug for næring og energi hver dag for at fungere optimalt.

Vrøvl, der er massere af videnskab der understøtter fastedage. Tag fx. 1-Dagskuren Kuren som Anders Nedergaard aka. Incognito (bruger herinde) har været med til at skrive.

Edited by salt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvordan måler du din fremgang?Hvis du kigger dig i spejlet hver dag, kan det være meget svært at se ændringer, så det at tage billeder er virkelig en stor hjælp. Så længe billederne bliver taget under de samme forhold.

Har vægten rykket sig? Hvis den ikke har er det ikke nødvendigvis et udtryk for at der ikke sker noget.

Målebånd er også et rigtig godt værktøj.

Hvilken form for træning er det du laver 5-6 gange om ugen?

Derudover så virker det til at du indtager meget få kcal. da du er nede på 1200kcal og nogle gange 500kcal.

Jeg vil nok enten vælge at skærer i kcal hver dag ELLER faste 2 gange ugentligt, du behøver nødvendigvis ikke et så stort kcal underskud.

Som SALT nævner så kan du kigge på Anders Nedergaards "1-dagskuren" (Ikke 5:2 :) ) som beskriver meget godt fordele og ulemper ved de forskellige slags faste kure og hvordan du kan tilpasse det til dig.

Edited by IbZor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grunden til at jeg er imod fastedage, er ikke fordi jeg har prøvet det. Men jeg har virkelig heller ikke lyst. For hvis er startet skidt ud på dagen med for lidt morgenmad, får jeg det skidt hen imod middagstid, selvom jeg har spist et mellemmåltid.

Så jeg kunne forestille mig at det med at faste, ikke lige er noget for min krop, og derfor vil jeg ikke trække det frem som en god idé

Men det kan selvfølgelig være at det bare er mig der har problemer med blodsukkeret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grunden til at jeg er imod fastedage, er ikke fordi jeg har prøvet det. Men jeg har virkelig heller ikke lyst. For hvis er startet skidt ud på dagen med for lidt morgenmad, får jeg det skidt hen imod middagstid, selvom jeg har spist et mellemmåltid.

Så jeg kunne forestille mig at det med at faste, ikke lige er noget for min krop, og derfor vil jeg ikke trække det frem som en god idé

Men det kan selvfølgelig være at det bare er mig der har problemer med blodsukkeret

Det handler om tilvænning:)

En af de ting man oplever ved faste er at man faktisk ikke behøves at spise så tit som man gør, og at i mange tilfælde er det egentligt bare en vane eller noget socialt når man spiser i løbet af sin dag. Derudover så er sult også noget der kommer og går, ikke noget der bygger sig op i løbet af dagen.

Derudover så hvis du selv har en forventning om at noget er dårligt så betyder det jo ikke andre ikke kan få gavn af det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Katlinde,

Det lyder lidt som om du er på 5:2 kuren ? hvor man spiser normalt i 5 dage og faster i 2 dage med 500-600 kcal.

I stedet for kun at holde fokus på din vægt, vil jeg forslå, at du i den første stykke tid begynder at tage mål om arme, lår og mave. Så hver uge kan du måle igen og se om der er nogle forskel. Når man træner meget kan man godt opleve at man tager på i vægt til at starte med og det er fordi muskler vejer mere end fedt. Har du mål din fedt procent om den er blevet mindre?

Når man er på en diæt er det vigtig, at kroppen den får de vitaminer, mineraler og protein den har brug for. Jeg ved ikke om du har fået lavet en kostplan eller et bestemt træningsprogram som du følger?

Her er et link hvis du vil læse mere om 5:2 kuren

http://www.sundhedogmotion.dk/52-kuren/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du ska forsøge at øge kcal mængden, med så meget træning som du gør er det vigtigt at din krop også får nåde forbrændning, hvis den ikke får det så går den simpelhent i stå.

Forsøg at skrue lidt op for kcal indtaget og se om det ikke hjælper.

Du kan eventuel læse mere om hvad der har virket for mig på http://www.lfkampen.dk. Jeg har smidt 40 kg på 10 måneder, er gået fra 111 kg til 71 kg :)

Go Søndag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har længe nu trappet lidt ned på træning og jeg har droppet 5:2 kuren. Jeg spiser nu 1200 kcal om dagen og træner et par gange om ugen. Jeg har både målt mig, taget billeder og kigget på vægten og jeg oplever intet resultat. Derudover har jeg fået tjekket mig stofskifte og det er helt normalt.

Jeg har l​æst lidt om det med at man kan spise for lidt...men samtidig er jeg også bange for at tage endnu mere på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Få en ekstern til at hjælpe/overvåger dig.. Nogle andre øjne på sagen... Frustrationer med vægttab er alment kendt... Men 1200 kalorier til en person med dine stats.. uden vægttab til følge, er helt sort(som i fysisk umuligt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er en god ide. Har talt kalorier præcist i et langt stykke tid og forsøgt at have fokus på ikke at snyde mig selv, men måske der kommer et andet resultat hvis jeg tilbereder min mad sammen med en anden som kan holde øje med det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Kat :)

Hvis man leger med 5:2 er det ret vigtigt at kan ikke kombinerer den med andet. Prøv at Læse 1. dags kuren, hvor meget af teorien om faste er forklaret ret godt

Og godt du er kommet i gang med at træne igen

mvh ham fra Ranum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now