Hvordan ser dette program ud !


CBANDERSEN
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke mulighed for at komme til de store øvelser... Så jeg fandt og lavede halvt et program med cirkeltræning nogen dage og reps nogen dage!!

Det ser således ud

MANDAG ONSDAG FREDAG - køres som cirkel øvelser

Armstrækninger

Mavebøjninger

Englehop

Burpees

Rykstrækninger

Knæ læft

​Reaktions øvelser

Sprællemand

TIRSDAG TORSDAG LØRDAG Kører som sæt og reps

Træk til bryst

Romaskinen (sæt og reps)

Triceps push down

Biceps curls

Flyers

jeg har ikke andet rigtigt at arbejde med en kabeltårnet, romaskinen og en træk til bryst maskine!!!

Kom glad med hjælp, inspiration og kreativitet

jeg er 27 år, vejer 95 kg og er 172 høj...

:P

Og er derudover træner jeg dagligt forskellige former for parade, spark og slag træning

Edited by CBANDERSEN
Link to comment
Share on other sites

På 11.9.2015 at 13:18 , CBANDERSEN skrev:

Jeg har ikke mulighed for at komme til de store øvelser... Så jeg fandt og lavede halvt et program med cirkeltræning nogen dage og reps nogen dage!!

jeg har ikke andet rigtigt at arbejde med en kabeltårnet, romaskinen og en træk til bryst maskine!!!

Kom glad med hjælp, inspiration og kreativitet

jeg er 27 år, vejer 95 kg og er 172 høj...

:P

Og er derudover træner jeg dagligt forskellige former for parade, spark og slag træning

.

.

Edited by Martin Joe
Link to comment
Share on other sites

Det er jo kredsløbstræning der bliver lavet. Men det er altså desværre ikke et program, at liste nogle øvelser op. Et program er progression, pauser og volumen. Jeg er ikke stor udi kropsvægtprogrammering, men du kan garanteret finde en masse om det med søgeord som bodyweight program, calisthenics program, crossfit program.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil f.eks sempel starte med forskellige former for progression som flere sæt og cirkler og vægt øgning... med pauser i mellem hver sæt/cirkle. Cirkel træningsdagene er max hårde som de er lige nu, så jeg fuldstændig mister pusten.. De andre dage er bidende hårde, ikke helt på samme måde... jeg vil overveje lidt løb eller cykling eller derudaf, ellers spiller jeg fodbold ca. 2 gange om ugen i 1-1.5 time.. og træner forskellige øvelser af spark, slag parader, greb osv.

Håber i kan komme med et par sidste kast på programmet...

Edited by CBANDERSEN
Link to comment
Share on other sites

jeg vil f.eks sempel starte med forskellige former for progression som flere sæt og cirkler og vægt øgning... med pauser i mellem hver sæt/cirkle. Cirkel træningsdagene er max hårde som de er lige nu, så jeg fuldstændig mister pusten.. De andre dage er bidende hårde, ikke helt på samme måde... jeg vil overveje lidt løb eller cykling eller derudaf, ellers spiller jeg fodbold ca. 2 gange om ugen i 1-1.5 time.. og træner forskellige øvelser af spark, slag parader, greb osv.

Håber i kan komme med et par sidste kast på programmet...

Det er, groft sagt, ikke et styrketræningsprogram, hvis du mister pusten af det.

Dit "program" mangler ikke et par "sidste kast" - det mangler en komplet opbygning.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil f.eks sempel starte med forskellige former for progression som flere sæt og cirkler og vægt øgning... med pauser i mellem hver sæt/cirkle. Cirkel træningsdagene er max hårde som de er lige nu, så jeg fuldstændig mister pusten.. De andre dage er bidende hårde, ikke helt på samme måde... jeg vil overveje lidt løb eller cykling eller derudaf, ellers spiller jeg fodbold ca. 2 gange om ugen i 1-1.5 time.. og træner forskellige øvelser af spark, slag parader, greb osv.

Håber i kan komme med et par sidste kast på programmet...

Et program hvor der ikke er forudprogrammeret set og reps samt planer for progression i de primære øvelser er ikke rigtig et program. Det er bare en række øvelser man har lyst til at lave og for de fleste så kommer der aldrig rigtig progression med. Så bliver det "bare" til en gang 3x10 eller 3x20 og så næste uge kører man det samme igen. Jeg syntes du burde tage en beslutning om hvordan din progression skal være og skrive det på dit program. Derefter kan de så overvejes hvad der mangler eller hvad der bør tilføjes.

Link to comment
Share on other sites

CBANDERSEN - progressionen er ikke klar hvis ikke du skriver ned hvor meget du har tænkt dig at stige i cirklerne. Hvis du har tænkt dig at stige efter din mavefornemmelse så vil jeg mene at dit program aldrig vil blive optimalt da du ikke presser dig selv. (samme gælder selvfølgelig stigning i vægt og sæt)

Og din volume er vægt x reps x antal sæt. Så en 100kg x 10 gentagelse x 5 sæt = volume på 5.000 kg

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share