Sign in to follow this  
CBANDERSEN

Hvordan ser dette program ud !

Recommended Posts

Jeg har ikke mulighed for at komme til de store øvelser... Så jeg fandt og lavede halvt et program med cirkeltræning nogen dage og reps nogen dage!!

Det ser således ud

MANDAG ONSDAG FREDAG - køres som cirkel øvelser

Armstrækninger

Mavebøjninger

Englehop

Burpees

Rykstrækninger

Knæ læft

​Reaktions øvelser

Sprællemand

TIRSDAG TORSDAG LØRDAG Kører som sæt og reps

Træk til bryst

Romaskinen (sæt og reps)

Triceps push down

Biceps curls

Flyers

jeg har ikke andet rigtigt at arbejde med en kabeltårnet, romaskinen og en træk til bryst maskine!!!

Kom glad med hjælp, inspiration og kreativitet

jeg er 27 år, vejer 95 kg og er 172 høj...

:P

Og er derudover træner jeg dagligt forskellige former for parade, spark og slag træning

Edited by CBANDERSEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke mulighed for at komme til de store øvelser... Så jeg fandt og lavede halvt et program med cirkeltræning nogen dage og reps nogen dage!!

jeg har ikke andet rigtigt at arbejde med en kabeltårnet, romaskinen og en træk til bryst maskine!!!

Kom glad med hjælp, inspiration og kreativitet

jeg er 27 år, vejer 95 kg og er 172 høj...

:P

Og er derudover træner jeg dagligt forskellige former for parade, spark og slag træning

Hej CB

Nu ved jeg ikke hvad dit mål er, men du har fundet et program og er motiveret. Det er en super start.

Jeg synes du mangler noget core træning. Faktisk skal man have en stærk core for at blive stærk.

Øvelser hertil (brug Youtube) kan være

  • Plank push-ups
  • V-ups
  • Lunges

Har du overvejet at lægge lidt kredsløbstræning ind? - fx. løb eller romaskine.

God træning

/Martin

www.operatorslab.blogspot.dk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo kredsløbstræning der bliver lavet. Men det er altså desværre ikke et program, at liste nogle øvelser op. Et program er progression, pauser og volumen. Jeg er ikke stor udi kropsvægtprogrammering, men du kan garanteret finde en masse om det med søgeord som bodyweight program, calisthenics program, crossfit program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo kredsløbstræning der bliver lavet.

Jeg vil nok nærmere kalde det for muskeludholdenhed. Det her område mellem styrke og egentlig træning af kredsløbet/hjertet som det er tilfældet ved f.eks. løb

anyway.. så må CB lige definere sit mål :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg vil f.eks sempel starte med forskellige former for progression som flere sæt og cirkler og vægt øgning... med pauser i mellem hver sæt/cirkle. Cirkel træningsdagene er max hårde som de er lige nu, så jeg fuldstændig mister pusten.. De andre dage er bidende hårde, ikke helt på samme måde... jeg vil overveje lidt løb eller cykling eller derudaf, ellers spiller jeg fodbold ca. 2 gange om ugen i 1-1.5 time.. og træner forskellige øvelser af spark, slag parader, greb osv.

Håber i kan komme med et par sidste kast på programmet...

Edited by CBANDERSEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg vil f.eks sempel starte med forskellige former for progression som flere sæt og cirkler og vægt øgning... med pauser i mellem hver sæt/cirkle. Cirkel træningsdagene er max hårde som de er lige nu, så jeg fuldstændig mister pusten.. De andre dage er bidende hårde, ikke helt på samme måde... jeg vil overveje lidt løb eller cykling eller derudaf, ellers spiller jeg fodbold ca. 2 gange om ugen i 1-1.5 time.. og træner forskellige øvelser af spark, slag parader, greb osv.

Håber i kan komme med et par sidste kast på programmet...

Det er, groft sagt, ikke et styrketræningsprogram, hvis du mister pusten af det.

Dit "program" mangler ikke et par "sidste kast" - det mangler en komplet opbygning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg vil f.eks sempel starte med forskellige former for progression som flere sæt og cirkler og vægt øgning... med pauser i mellem hver sæt/cirkle. Cirkel træningsdagene er max hårde som de er lige nu, så jeg fuldstændig mister pusten.. De andre dage er bidende hårde, ikke helt på samme måde... jeg vil overveje lidt løb eller cykling eller derudaf, ellers spiller jeg fodbold ca. 2 gange om ugen i 1-1.5 time.. og træner forskellige øvelser af spark, slag parader, greb osv.

Håber i kan komme med et par sidste kast på programmet...

Et program hvor der ikke er forudprogrammeret set og reps samt planer for progression i de primære øvelser er ikke rigtig et program. Det er bare en række øvelser man har lyst til at lave og for de fleste så kommer der aldrig rigtig progression med. Så bliver det "bare" til en gang 3x10 eller 3x20 og så næste uge kører man det samme igen. Jeg syntes du burde tage en beslutning om hvordan din progression skal være og skrive det på dit program. Derefter kan de så overvejes hvad der mangler eller hvad der bør tilføjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

​progressionen er sådan set klar = Stigning af cirkler, pauser og antal sekunder man laver en øvelse.. Og stigning at vægt og sæt i de andre øvelser... og hr. salt kan du fortælle mig hvad trænings volume er ? På forhånd tak

Edited by CBANDERSEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBANDERSEN - progressionen er ikke klar hvis ikke du skriver ned hvor meget du har tænkt dig at stige i cirklerne. Hvis du har tænkt dig at stige efter din mavefornemmelse så vil jeg mene at dit program aldrig vil blive optimalt da du ikke presser dig selv. (samme gælder selvfølgelig stigning i vægt og sæt)

Og din volume er vægt x reps x antal sæt. Så en 100kg x 10 gentagelse x 5 sæt = volume på 5.000 kg

Edited by Ramius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this