HIIT - Skal i form NU!


teddy
 Share

Recommended Posts

Hey

Længe siden jeg har brugt dette forum til noget træningsmæssigt, dels pga manglende tid/lyst osv...

Men er kommet frem til at jeg ikke gider træne og bruge så meget tid, som jeg har gjort meget af mit liv, men vil virkelig gerne i form og af med bildækket.

Tidligere har jeg styrketrænet, hvad jeg ikke rigtig gider/kan mere, pga småskader og manglende lyst til det og har også løbet en del, men lysten er der ikke rigtigt til mange timer på landevejen.

Har kigget lidt efter muligheder og er jo svært at komme uden om HIIT, men da det eneste jeg tidligetre har dyrket af konditionstræning, har været langdistanceløb, er min viden ikke stor på det område.

Jeg har fundet bla denne artikel, som jeg syntes har en fornuftig forklaring og opbygning af HIIT træning på feks kondicykel, hvad tænker i om det og er der andre bud??

http://www.strengthcoach.com/public/1766.cfm

Link to comment
Share on other sites

Har ikke læst meget mike boyle, men mit indtryk er at han er ganske lødig/har styr på sine ting.

Bildæk kureres nok nemmest i køkkenet.

Hiit virker, i den forstand at hård træning virker... Og som et bud på meget gevinst, for en lille investering i tid, er ideen, go. Bare husk at intensiteten jo er deroppe når man træner.

Cyklen er oplagt da skadesrisikoen er lille. Ved andre aktiviteter, kan det være værd, at tænke sig om i forhold til skadesrisiko, ved den høje intensitet, særligt hvis man ikke er vant til at lave den pågældende aktivitet.

Hiit er på mange måder en fin ide til dit projekt. og særligt utrænede (hvad jeg tænker du ikke er) har hurtigt store forbedringer f,eks i iltoptafg ved f.eks. Tabata eller Bangsbo løbeprotokol(30-20-10).

Men generelt er jeg ikke stor fan af konceptet med "i form nu" Det at komme i form (og smide bildæk) tager tid, der er begrænset hvad der af quick fixes for at være i go form, (Hvad end, det at være i go form så er)

Edited by don155
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share