Træning af balder (squats)


mngj
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har et spm til squats hvis der er nogen der kan hjælpe:-)

Jeg har trænet en del crossfit de sidste 4 måneder hvor jeg mest har kørt hold med kondi og lettere vægte der har indeholdt masser af air squats.

Problemet (hvis man kan kalde det et problem!) er at med alle de squats har jeg fået barberet meget fedt af indersiden af mine lår og af mine balder (mest af ydersiden af balderne). Dette gør at jeg nu står tilbage med hvad jeg mener, er ret tynde ben og flade balder. Er der nogen der ved om jeg på en måde kan få fylden (fedtet) tilbage på balder/ben. Har prøvet at holde tilbage med træning og tage lidt på men det sætter sig bare på maven…

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke squatten, der har fjernet fedtet fra dine lår og balder. Du har antageligt været i kalorieunderskud og så er fedtet væk. Ligesom man ikke kan punktslanke sig, kan man ikke tage på punktvis. Fedtet bestemmer selv, hvor det vil forsvinde fra, når man taber sig, og det bestemmer selv, hvor det sætter sig, når man tager på.

Har du tabt i vægt, mens det stod på. ?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Mugge.

Du træner i et crossfit center, så må de kunne instruere i squat og dødløft. Det du ønsker er at få lidt mere vægt på stangen. Dvs. rigtige dybe squats med vægtstang med 60-85% af 1RM. Dvs. vægte du maximalt kan løfte 5-12gange. Større muskler = større motor = større kalorieforbrug. Også når motoren står i tomgang. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej og mange tak for jeres svar.

Jeg har ikke tabt mig meget i vægt (måske 1-2kg). Har dyrket en del motion i mange år så har længe været ret stabil omkring vægt og form. Kan dog være at jeg har tabt noget fedt da jeg også har bygget lidt mere muskler op end jeg plejer at have. Jeg har bare tabt mig helt anderledes end jeg plejer. Så tænkte det måtte være de squats. Men det giver mening at det ikke forsvinder fra et sted. Ville da være rart hvis man selv kunne bestemme:-)

Og vil prøve det med at køre tung træning i steden for alle de lette gentagelser :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share