Gode råde til træning og lidt hjælp kosttilskud og vitaminer


Benjiii
 Share

Recommended Posts

Hejsa :)

Mig og min ven er brgyndt at træne sammen og nu vil jeg gerne have lidt hjælp med noget :)

Vi træner efter back to bacis fra body lab og ville gerne have nogle gode råd i evt kunne komme med og så vil jeg gerne høre lidt om BCAA og vitaminer

Jeg er blevet fortalt at BCAA skulle være godt at bruge lige meget om det er for at få størrere muskler eller vægttab så skulle det være godt og ville høre om det er rigtigt ? er det værd at bruge penge på det? vi træner begge for at tabe vægt og så blive markeret :)

Udover hvordan er det så med vitaminer ? har hørt det skulle være godt at få det på pille form og det skulle være rimligt sundt. :)

Nogle der kan svare mig på dette?:D

Forsat god dag :)

Link to comment
Share on other sites

Hælder til at gevinsten er begrænset... Men dog eksisterende.

Syntes dette skriv rammer det meget godt: http://theblogoffame.com/worry-about-this-instead-part-1-nutrition/

der er potentielt nogle gevinster ved kosttilskud.. særligt hvis det mad man spiser er noget hø.

Men det at spise go mad i første omgang, træne fornuftigt og få sin søvn, vil i det lange løb være en meget bedre løsning.

Mit forslag fokuser på at få trænet struktureret, spist sundt og passet jeres søvn de næste 12måneder. Pengene i sparer på kosttilskud kan i bruge på kvalitetsfødevarer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

  1. Focus on high quality local food and avoid anything that has a trademarked name. Eat like an adult – it’s really that easy.

Vegetables. Eat as much as you can. No less than 500g a day.

Avoiding refined sugar. This includes most weightgainers.

Gluten. Bread is delicious and easy to make. Gluten will not kill you. Don’t eat white bread regularly though.

Getting a decent amount of protein in you. It’s really not that hard – 500g of meat, 1L of milk are you’re pretty close to home without even supplementing.

Drink water. Lots of it.

Don’t smoke.

Cutting down on supplements. If you take more than a handful different supps you’d probably be better off spending your money elsewhere.

Put full fat cream in your coffee. Just a little bit. Why? Because it tastes great. Obviously we’re talking really strong good coffee. Get yourself a stovetop and a grinder if you can’t afford a real espresso machine. It makes great coffee.

1, 3, 6 er ævl. Nr 9 - what??

BCAA og vitaminer er helt fint, men det er ikke der man skal starte.

Link to comment
Share on other sites

Det svært at give firkantede råd, der holder. Men enig det kan bestemt diskuteres, fornuften i rådene

nr 1. Delvist enig, om fødevaren er lokale er ikke afgørende, ej heller om den har et varemærke påklistret. Men mange fødevarer med tydelig brand angivelse er halvfabrikata, og det er for mange en udemærket ide at skære ned på disse. Fødevarer i god kvalitet er et term med elastik i metermål. Jeg forstår (tror jeg)din anke mod rådet.

nr 3: Man kan sagtens spise sukker, det ikke farligt. Men hvis folk har en livsstil der er stillesiddende og de gerne vil tabe sig. Så skal man ændre noget, og igen det svært at give absolutte råd i vakum og absolutte råd i det hele taget, men det at undgå sukker, er for de fleste vedkommende et fint tiltag. Trådstarter angiver vægttab- det at blive markeret som et mål, her vil en kalorierstriktion potentielt give gevinst. Her er det at undgå sukker potentielt et hit, da sukker er energitæt og ikke rummer nogen særlige mikronutrienter.

nr 6: igen er det ikke nødvendigt, men på et felt hvor det at give firkantede tommefinger regler i vakum er problematisk, så er drik vand, til langt de fleste mennesker et godt råd.

nr 9: tænker det skribenten der gerne vil slå et slag for at man nyder livet, og være vedkommende i sin skrivestil "og give lidt af sig selv". Rådet skal nok ikke tages for bogstaveligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share