Nogen der kan dele erfaringer med Greyskull LP?


Polunda
 Share

Recommended Posts

Hej, er der nogen der har nogle erfaringer med Greyskull LP? "Programmet" ser super tiltalende ud for mig, jeg er bare skeptisk overfor mængden af trække øvelser i forhold til presseøvelser. Jeg er efterhånden ikke den yngste længere og har mine skavanker især med skuldre, så jeg plejer som regel at have en smule overvægt af bagside øvelser. Desuden vil jeg da også gerne udvikle min ryg og blive stærk i hele ryggen, er der nok rygøvelser til det?

Det skal siges jeg bestemt ikke er helt begynder længere har trænet i en del år efterhånden, men jeg er ret langt fra mit tidligere niveau og er faktisk lige begyndt at træne lidt mere seriøst for kun 3 måneder siden. Lagde ud med Stronglifts 5x5 indtil volumen blev for meget for mig hvorefter jeg fortsatte med starting strength. Jeg vil nu gerne prøve noget andet og jeg tror Greyskull LP er perfekt til mig, pga. mindre volumen på squat og dødløft samt måden man resetter på i Greyskull LP og AMRAP sættene tiltaler mig meget.

Selv havde jeg tænkt noget i stil med

mandag:

Bænk/pres

Pendlay row/chins med vægt*

Squat

Onsdag:

Bænk/pres

Pendlay row/chins med vægt*

Dødløft

Fredag:

Bænk/pres

Pendlay row/chins med vægt*

Squat

* er øvelser jeg nok ville tilføje for at få mere ryg i programmet, men er det hensigtsmæssig, er det nødvendigt hvad er jeres erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var super glad for det - overvejer faktisk at begynde igen.

Jeg tror nok jeg har bogen liggende et sted. Har du læst den?

Hvis jeg ikke husker helt forkert, er programmet meget fleksibelt, så du kan drysse alle de støtteøvelser udover du vel.

Link to comment
Share on other sites

Tjr har ikke bogen, jeg har dog læst starting strength og practical programming samt 5/3/1 fra Wendler, er der set i lyset af det meget at komme efter hvis jeg køber bogen og læser den?

Hvordan så dit/dine programmer ud?

Njaa. Jeg tror i så fald ikke du får så skrækkeligt meget ud at læse den.

Jeg havde engang en log, men den kan jeg ikke finde nu. Og jeg kan ikke rigtigt huske det. Tror bare jeg smed nogle flere Cable/Chest-supported rows og pull aparts ind. Det ville i hvert fald ligne mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share