Hvad synes i om min kostplan og træningsprogram


Malling
 Share

Recommended Posts

Hej forum.

Jeg vil ikke skrive for meget, da jeg skal ned og træne.

Men jeg har startet et projekt om at få maksimal muskelmasse og har derfor lavet et trænings program og en kostplan. Jeg sørger for at indtage protein gennem hele dagen.

Jeg er i tvivl om jeg spiser for meget i forhold til hvor meget jeg træner. Jeg føler at jeg spiser som en der kører et 6-split program, men kører altså kun et 2-split program og træner 4 gange i ugen ca. i 1½ time hver gang.

Synes i at jeg spiser for meget i forhold til hvad jeg træner?

Som sagt så søger jeg ikke hjælp angående mine programmer men bare kombinationen af mad og træning.

Ps. skal jeg spise ligeså meget i weekenden hvor jeg ikke træner? Selvom jeg ikke træner så kan mine muskler jo stadig restituere i weekenden, så går udfra at de stadig skal have proteiner og kulhydrater.

Jeg ved godt det med energiforbrug og overskud, så det behøver i ikke at uddybe.

Hilsen Joachim

Har vedhæftet et excel ark med min kostplan + trænings program.

jaja.xlsx

Link to comment
Share on other sites

Umulig opgave.

Sidder du stille (skole/kontornusser) eller har du hårdt fysisk arbejde (flyttemand)? Tager du bilen fra dør til dør eller cykler du 14 km hver vej?

Tager du mere end 500 gram på om ugen er det i hvert fald for meget, selv efter en traditionel bulk-tilgang,

Umiddelbart et ungkarleprogram med alt for meget træning af arme og næsten ikke nogen til benene. Personligt ville jeg ikke røre det med en ildtang men hører også til dem, der synes det ser grinagtigt ud med en stor overkrop på et par tændstikker.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er fair nok. Derfor ville jeg alligevel træne mindre overkrop og mere ben - det behøver det ikke tage længere tid af den grund, for 3 øvelser til biceps er - resten af programmet i betragtning - overkill. Men naturligvis en prioritering der er forskellig fra person til person. Jeg ville ikke tøve et sekund med at skifte en ene bicepsøvelse ud med squat eller benpres. Mn ros for at du træner læg.

Lying fly er ikke en fantastisk øvelse. Heller dibs - det retter en smule op på at du træner tre gange så meget biceps som triceps.

Optimalt ville jeg plukke et at de programmer der ligger ude i Styrketræne -> Begynder se her.

De der 100gram proteinpulver efter træning er forhåbentlig gainer - at skyde 80g protein i kroppen er helt spild.

Og du har langt op til de anbefalede 600g grønt om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er studerende.

Nu vil jeg heller ikke sige at jeg går lige så meget op i det som andre herinde, så det skal ikke være 100% korrekt da jeg slet ikke har den tid det kræver i min hverdag.

Der er vist noget der ikke helt passer sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share