.


ChristiansenC
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har besluttet mig at lave en log. Følg med hvis det lyster.

Hvorfor:

- Et sted at holde styr på mine træninger, PR´s, målsætninger, samt nedskrevne tanker.

- Optimering. Kom endelig med respons, spørgsmål og konstruktiv kritik

Hvad laver jeg?(!)

I prioriteret rækkefølge: Løb, Svømning, Styrketræning, O-løb, O-march/march, Flaskedykning.

Stats:

- 18år

- Dreng/mandfolk :)

- 71 kg

- 182cm

- Trænings erfaring(styrketræning): 4 år

- Trænings erfaring(løb): 4 år

- Beskæftigelse: Almene gymnasium 3.g

1RM:

Bænkpres: 87,5kg (2016)

Squat: 95kg (2016)

Dødløft: (2016)

 

BRONZE CIRKEL X3:

11:21 (2015) 07:06 (10/8-16)

 

PR(OFFICIELLE):

400m: 58,68 sek. 56,00sek, (Maj, 2017)

3000m: 09:33min.(2013), 09:05 (2016 december indendørs)

5000m: 16:19 (2016, september, 2016), 16:07,(juni, 2017)

5km: 16:43min (2016) , 16:10 (23-05-17)

10km: 38:40min(2013) 37:17 (2016,terræn, august)

Coopers løbetest: 3550m (16-08-16), 3750, september, 2016

 

Svømning: 

50m: 50sek. 48sek, (Juni, 2017)

1000m bryst: 23:40min. 

CMAS* dykkercertifikat - 6 dyk

Undervandssvømning: 50m. 

 

MÅLSÆTNINGER 2016:

- 5000(m): sub 16:00 - fandeme tæt på, se 3km PR.

- At opnå en mere målrettet træning med henblik på at komme i forsvaret.

OVERORDENET MÅL:

Jægerkorpset

Bliver opdateret.

Startsiden bliver opdateret løbende. Kom gerne med input, hvis i har ideer.

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

SØNDAG:

Træning:

3km: 11:55min

note: tømmermænd.

Umiddelbart er jeg ikke tilfreds med min hverdag. Jeg føler den ustruktureret og kedelig. Tror det vil være en god idé at få lagt nogle faste retningslinjer for min træning og skole. Lige nu ender det med at jeg hverken for trænet, eller lavet mine lektier. Hmm.

Desuden har jeg i skrivende stund, besluttet mig at gå tilbage til min kostplan igen. Imorgen. Jeg tror jeg vil løbe et testløb imorgen, bare for at se hvor formen er, derudover har jeg planlagt at aflægge et besøg hos det lokale fitnesscenter.

Link to comment
Share on other sites

MANDAG:

3000m: 10:25min (SB)

Note: Hård modvind på den ene langside. Fandeme hårdt

Bænkpress:

12x20kg

8x40kg

8x60kg

8x60kg

8x60kg

Shoulderpress (dumbell)

12x10kg

10x13kg

10x13kg

Dips (BW)

5

10

10

10

Triceps pushdown

12x35kg

12x35kg

Planke

1:30min 10kg

25 pushups

Udstrækning og mobilitet

UGENS MÅL:

Tænk dig en ekstra gang om, inden du taler. Hver gang.

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG:

Et moduls idræt med volleyball på programmet, intensitet 3. Efterfulgt af lidt mobilitet og

DL: 5x4x60kg

Dødløft var meget tung, men jeg var også meget træt og knap så motiveret. Så jeg besluttede mig at prøve igen om aftenen:

Pull up (BW)

4 8 8 8 8 8

Wide grip row

4x30kg

10x40

10x40

10x40

BRONZECIRKEL x3

Tid: 11:21MIN

Note: Kontinuerligt tempo, lidt langsommere på sidste runde. Havde det overraskende hårdt ved maverulningerne og reaktionøvelserne. Havde dog DOMS i maven efter gårsdagens intense løb.

ONSDAG:

4,32km: 24:33

Note: Stille og roligt tempo, dog en kamp at få slæbt min krop afsted. Havde flere gange lyst til at snyde genvej på ruten. Ubarmhjertigt vejr..

Link to comment
Share on other sites

Mange tak TheCzech :)

TORSDAG:

Ingen træning

FREDAG:

1000m svømning: 25:29min

note: utroligt mange skolebørn var i vandet, var derfor nødt til at stoppe uret 3 gange. Det er efterhånden et par uger siden jeg har været nede at svømme sidst, så jeg tog det relativt roligt. Målet er at ramme svømmehalen minimum en gang i ugen.

O-løb (nat) 7,7km

note: første orienteringsløb, uden kompas (kunne jeg virkelig godt have brugt). Lavede en del bommerter, næste gang husker jeg at holde mig til de større stier. Der er blevet lavet nye MTB-spor og bygninger i skoven, det gav mig lidt ekstra udfordring.

Imorgen står den på marchtræning og lidt styrketræning.

Er igang med at læse bogen af Eskild Ebbesen: "Tænk som en vinder". Igår læste jeg et kapitel om viljestyrke, og hvordan man kunne optimere sin hverdag, så man "sparede" på viljestyrke til man virkelig havde brug for den. Meget brugbart, helt klart nogen jeg vil forsøge at implementere i min hverdag.

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

SØNDAG:

Ingen træning

MANDAG:

1,5 times styrketræning, bryst, skulder og triceps

Tirsdag:

8,1km: 34:44, 04:17 pace.

note: hyggeligt tur med min far

Har i dag taget hul på simpelt fullbodyprogram.

SQUAT:

10x40kg

10x40kg

10x40kg

5x60kg

1x80kg

BP:

10x40kg

10x60kg

10x60kg

10x60kg

DL:

3x60kg

note: kunne mærke jeg ikke skulle dødløfte idag, mit weakpoint er virkelig min læn, nogle forslag til gode øvelser til underryggen?

BICEPSCURL

1 dropsæt

Link to comment
Share on other sites

Det går sku egentligt ikke sådan skide godt med logge. Den sidste uges træning har bestået af løb og styrketræning, træningen går okay, men meget ustruktureret hvilket går mig lidt på. Jeg må indrømme jeg har svært ved at for det hele til at hænge sammen, 2.g, træning, arbejde, familie og venner, der er nok at se til. Skolen trækker det største læs, mit niveau falder, mine afleveringer og indsats i timerne bliver dårligere, jeg gider faktisk overhovedet ikke. Det tager meget på min viljestyrke, og i den forbindelse giver jeg tit skolen skylden for at de andre ting ikke fungerer.

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

Hej Christiansen.

Tag den nu med ro og nyd din ungdom. Den kommer ikke igen. Det samme gælder dit ophold i gymnasiet. De karakterer du får der kommer du højstsandsynligt til at få brug for på et senere tidspunkt i livet, om det bliver JGK eller ej. Så det er her din største indsats bør ligge.

Engang i mellem er man nødsaget til at presse på, igennem en periode hvor det hele virker håbløst. Det kommer du også til at mærke på patrulje kursus. Og det er i disse perioder, at viljestyrken skal frem. Alle kan være viljestærke når der ikke er nogen modstand.

Link to comment
Share on other sites

Hej Christiansen.

Tag den nu med ro og nyd din ungdom. Den kommer ikke igen. Det samme gælder dit ophold i gymnasiet. De karakterer du får der kommer du højstsandsynligt til at få brug for på et senere tidspunkt i livet, om det bliver JGK eller ej. Så det er her din største indsats bør ligge.

Engang i mellem er man nødsaget til at presse på, igennem en periode hvor det hele virker håbløst. Det kommer du også til at mærke på patrulje kursus. Og det er i disse perioder, at viljestyrken skal frem. Alle kan være viljestærke når der ikke er nogen modstand.

Tak for dit indlæg, det gav mig noget stof til eftertanke :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej med jer alle sammen, jeg ved der har hersket megen tvivl her boardet om hvorvidt jeg stadig var i live, og om jeg i så fald stadig fik trænet.. Til det kan jeg bare sige, tag det rolig jeg er stadig i live og får skam også trænet

TIRSDAG;
SVØMNING: 200 meters opvarmning
1000m brystsvømning: 24:48, ganske fint, havde DOMS i mit bryst fra gårsdagens træning.

1,5 times styrketræning: ny SR i DL: 105
prøvede med 110, men syntes umuligt :( :( :( :( Har deværre været forhindret i at køre DL regelmæssigt, grundet nogle småproblemer i lænden :( :( :(

Hvodan indsætter egentligt et billede?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nice opdatering, det kan være det tiltrækker flere brugere, synes personlig ikke der er så meget gang i den herinde. 

Nå lidt highlights fra ferien: 

19km træningstur med dejligt selskab. 

Vandt nytårsløbet i **********(forbeholder mig til retten til anonymitet, hvis nogen ved noget, så ringer jeg til politiet) 3km, 10.33, ikke den store modstand, men meget hyggeligt med asti og krænsekage efterfølgende :))

Har mødt et nyt menneske, jeg var sammen med igår. Nye spændende bekendtskaber er altid dejligt

Fandt en ny dejlig sang: No rain, Blind melon.

 

Skal ud til gymnasiumet imorgen igen, hmm det er med blandende følelser. Glæder mig til at se de andre bavianer. Har besluttet mig at prioritere skolen højere, alt andet er simpelthen for dumt. Jeg kan jo godt. Det bliver svært, især den forpulet samfundsfag afl, et notat, helt ærligt.. I idræt starter vi et forløb med styrketræning, der skal gives gas. Jeg vil slet ikke komme ind på tysk og matematik.

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

Den første time med styrketræningforløbet var ret kedeligt, men det var jeg forberedt på. 

Min kære lærer præsenterede 3 former for styrketræning: 

1. Classics bodybuilding træning: 8-12 gentagelser, maksimal muskelvækst.

2. Eksplosivt træning (til feks. kuglestød): Maximal muskelstyrke 12-15 gentagelser. say what og ja det var der der stod

3. Udholdenhedtræning 20-50 gentagelser. 

Der må være et eller andet rivruskende galt med nr. 2, men jeg undlod at kommatere på det. Han så stolt præsenterede hans pæne powerpoint, har dårlig erfaring med at rette på lærere..

Jeg supplerende styrketræning med nogle squats, bænk, pullups og dips. Skolens udstyr er ikke særligt godt, men hvad fanden kan man også forvente. 

I aften har jeg planer om en stille tur i skoven på mine lidt trætte ben. Jeg må være udhvilet inden 3000 meter testløb på onsdag.    

https://www.youtube.com/watch?v=1x67fEYiXvI

Edited by ChristiansenC
Link to comment
Share on other sites

Jeg venter altid spændt på at se om nogen har været inde og skrive i min log. Kun sket en gang. Sådan skal det være. Det skal være noget helt specielt, lidt ligesom når der fødes siamesiske tvillinger.

Idag har jeg nøje planlagt at aflægge besøg i det lokale fitnesscenter. Træning vil bestå af en god opvarmning, efterfulgt af pullups, dødløft, chinups, dips, curls til slut vil lave rulle rundt på gulvet og lave nogle sælsomme kropsbevægelser i form af strækøvelser. Klokken 19:30 skulle jeg helst befinde mig på arbejde, fuldt arbejdsdygtig, ellers får jeg nok problemer. 

Link to comment
Share on other sites

Testløbet.. 

hmm ikke vanvittigt godt, kunne ikke mærke mine hænder, havde lidt ondt i ryggen, det tog meget af min opmærksomhed, og gik ud over min evne til at presse mig selv. GPS tiden sagde 10:11, men stemte ikke helt overens men omgangene. Da jeg havde løbet 7,5 omgang forsatte jeg i samme tempo mod startstregen, og kunne faktisk føre en normal samtale bagefter. Tror også lidt problemet ligger i at jeg lige skal vænne mig til at løbe stærkt igen, efter en lang periode med skader og langsomt løb.

Om 5 minutter vil jeg ud og træne.. Noget bryst, skulder, trisser.

Igår stod jeg for sent op og fik ikke morgenmad, det havde påvirkning mit humør dårligt meget af dagen. Idag kom jeg op i god tid, og var glad resten af dagen. Jeg har fået mig en god morgenrutine hvor jeg bla. når at få vasket mit ansigt, barberet mig, spise morgenmad, høre musik der for mig opstemt og ikke mindst når at få børstet tænder. /out

Link to comment
Share on other sites

På 5/1/2016 at 16:09 , 321 skrev:

Peter er også en good guy.

men kast et blik på S.K's log. Han var igennem patruljen og var på aspiranten for et par år siden.

 

Insane fysik, virkeligt imponerede. troede ikke det var muligt med den kropsvægt at bevæge sig så hurtigt, og samtidigt løfte så tungt :S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share