Styrketræning i fitness center!


Marcus98
 Share

Recommended Posts

Godaften derude,

Jeg er en 16 årig (om få dage 17 år) gammel dreng på omkring 182 cm, og vejer 66-68 kg.

Jeg spiller fodbold på forholdsvist højt plan, og træner også fodbold 4-5 gange om ugen, når altså sæsonen er i gang.

Og nu, hvor vi snart har fodboldpause, vil jeg altså starte til styrketræning. Er til dagligt forsvarsspiller, så derfor er en god fysik rimelig væsentligt. Ved godt det ikke sker forandringer på kort tid, men vil naturligvis gerne se fremskridt med tiden. Jeg har tidligere været i center, men det er ved at være et stykke tid siden.

Så er der nogle herinde, der har eksempler på øvelser, der kunne være gode at lave i fitnesscenteret?

Øvelserne skal jo passe i forhold til at jeg spiller fodbold, og ikke bodybuilder :laugh:

Jeg ved ærligt talt ikke meget om alt det der træning, kost m.m., så det ville også være super, hvis der var nogle rare mennesker, der ville være så venlige, at komme med nogle gode råd med hensyn til alt det der. Det hænger jo sammen :) Skal lige siges at jeg har proteinpulver.

Jeg har et personligt mål om, at jeg gerne i løbet af det næste års tid skulle tage 10 kilo på. Altså på den gode måde :-)

Er åben for alle svar, så bare fyr løs.

Med venlig hilsen,

Marcus

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da jeg startede ud med styrketræning, kørte jeg et fullbody program 3 gange om ugen, med mindst en dags hvile, hvilket jeg synes fungerede meget godt, når det også skulle passe med ens uddannelse. I forhold til tilpasning til din fodbold vil jeg mene du nok skal have fokus på ben og din core. Jeg ved ikke om alle disse øvelser er gode, når du er nybegynder, men når du får lidt mere erfaring, er det klart nogle øvelser jeg kan anbefale. Men i hvert fald bør du lave en masse research på nettet, og se nogle videoer i forhold til hvilken form du skal holde osv. og hellere start ud med for få kilo end for mange. I forhold til supplements, lyder det fint med proteinpulver indtil videre. En shake efter træning er fint. Det er mere vigtigt at du her i starten bare får styr på øvelserne, og hvad du skal gøre og hvad du bør undgå at gøre.

Et eksempel kan være mandag, onsdag og fredag.
Squat (Tjek en MASSE info om dette, især i forhold til formen du skal holde)
Benpress
Bænkpress
Militarypress (Tjek også denne øvelse ud på nettet)
Dødløft (Endnu en øvelse du skal lave virkelig meget research om)
Hvis du føler du har mere tid til overs, så lav nogle øvelser til mave og ryg. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share