Ergometerroning


teddy
 Share

Recommended Posts

Planen var at jeg bare skulle træne lidt for at komme i form, men er blevet lidt grebet af romaskinen og så vil man jo godt blive så god som muligt, inden for den tid man nu vil ofre på det.

Jeg har ingen planer om konkurrencer eller andet og vil bare bruge 3 gange om ugen på det, men er lidt i tvivl om hvordan man får bedste udbytte.

Har tidligere løbet meget og der trænede man en del LSD, men kan jeg ikke helt finde ud af om det kan svare sig i roning, dels er distancen ret kort og så har jeg prøvet at læse lidt programmer rundt omkring og er primært intervaller jeg kan se der bruges. Nogle der har gode ideer eller erfaringer at dele ud af?

Link to comment
Share on other sites

Den helt store fordel ved langdistanceløb ved lav hastighed er vel mest at skades-potentialet minimeres, når man samtidig gerne vil have en stor samlet mængde km. Personligt har jeg ikke set evidens for andre fysiologiske fordele ved denne slags træning.

Derfor, hvis skades-potentialet ikke er sammenlignelig med løb (vil jeg ikke mene det er), ser jeg ikke den store grund til at træne LSD-inspireret.

PS: Hvis du mener den anden form for LSD, vil jeg umiddelbart fraråde det over længere tid, da bivirkningerne kan være katastrofale......

Link to comment
Share on other sites

Den helt store fordel ved langdistanceløb ved lav hastighed er vel mest at skades-potentialet minimeres, når man samtidig gerne vil have en stor samlet mængde km. Personligt har jeg ikke set evidens for andre fysiologiske fordele ved denne slags træning.

Derfor, hvis skades-potentialet ikke er sammenlignelig med løb (vil jeg ikke mene det er), ser jeg ikke den store grund til at træne LSD-inspireret.

PS: Hvis du mener den anden form for LSD, vil jeg umiddelbart fraråde det over længere tid, da bivirkningerne kan være katastrofale......

:smilerock::laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Nu kører det ret godt med roningen, men mer vil have mer og da jeg egentlig godt kan lide at give den max gas i de korte hårde intervaller og ikke gider de længere ture, nogle der har ideer til hvordan det kan gribes an?

Tænker ikke det vil betyde noget negativt for min træning med fuld gas på intensiteten, da jeg trods alt kun træner tre gange om ugen, så burde fint kunne holde til det.

Har for nylig læst Eskil Ebbesens bog, træn som en vinder og der er en masse eksempler, men føler ikke helt jeg kan få sammensat et program selv, så håber her er nogle der er klogere end mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Køb et program på facebook af Sam Blythe. 

Tjek gruppen Fitness matters rowing hub.

De begynder på et 8ugers program d. 30 maj. 

Det koster ca. 300 mener jeg. Fantastisk motiverende og du forbedre dine tider og får sparring af verdens bedste... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share