Skal jeg spise mere eller mindre end hvad jeg forbrænder?


Workoutfreak
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil gerne tabe fedt, og samtidig øge min muskelmasse. Hvis jeg spiser mindre, så kan jeg jo ikke øge muskelmasse. Og hvis jeg spiser mere så får jeg mere fedt?.

- Og hvad skal jeg indtaste i Lifesum/Myfitnesspal af mål? Vil jeg tabe vægt eller tage på, hvis mit mål er at tabe fedt og få mere muskelmasse?

Håber I kan hjælpe.

Min info: Kvinde- 19 år, 54 kg, 163cm (Træner 3-5 gange om ugen- både styrke og få gange cardio (trappemaskinen f.eks.)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke både tage på og tabe dig. Vælg et mål og forfølg det.

Har ellers set mange artikler om at man godt kan. Eksempelvis. http://www.muscleforlife.com/build-muscle-lose-fat/ .

Men hvad dit bedste råd så, når jeg fortrækker mere muskelmasse.? Skal jeg så spise mere og opbyg, og derefter spise mindre og tabe fedtet jeg har taget på fra opbyggelsen?

Link to comment
Share on other sites

 

Har ellers set mange artikler om at man godt kan. Eksempelvis. http://www.muscleforlife.com/build-muscle-lose-fat/ .

 

Men hvad dit bedste råd så, når jeg fortrækker mere muskelmasse.? Skal jeg så spise mere og opbyg, og derefter spise mindre og tabe fedtet jeg har taget på fra opbyggelsen?

 

Stort set alle bodybuildere (eller andre der gerne vil have masse, men lav fedtprocent) kører cykluser. Cykluser hvor de træner og spiser efter at tage masse på, og efterfuldt af cykluser hvor de træner og spiser efter at smide fedt masse. 

 

Det er korrekt at det teoretisk er muligt at gøre begge ting samtidig, i praksis er det dog stort set umuligt, og derfor kører de fleste netop cykluser med fokus på det der nu engang er vigtigt på det givne tidspunkt.

Så når du fortrækker muskelmasse, så træner og spiser du efter det, og så kan du efterfølgende tage en periode hvor du barberer lidt af det overflødige fedt væk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share