Måle D-vitamin niveau


Torben F.
 Share

Recommended Posts

At tage en D-vitaminpille hver dag i vinterhalvåret for at være på den sikre side. Sådan en 35 mikrograms fætter koster ikke alverden.

Men hvis mit D-vitamin niveau er for lavt, er ovenstående tilstrækkeligt til at komme op i en god range? Jeg synes man hører om ret høje doser, hvis man ligger for lavt. Det skal tilføjes, at jeg ikke opholder mig særligt meget i solen om sommeren...

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke rejser til de varme lande, så er dit D-vit-niveau for lavt.

 

Jeg har studeret mine blodtal på HelePlanter.dk et stykke tid og glæder mig til mine årlige blodprøver til februar.

 

Det sjove er, hvis man tager D2 som vitaminpille og får D3 fra solariet. På den måde er man ret sikker på at måle effekten rimeligt, selvom det på ingen måde er videnskabeligt.

 

Jeg har lavet et par videoer om D-vitamin og hvordan man finder ud af hvilke solarierør, der giver den bedste vitamin d effekt: https://www.youtube.com/channel/UC081JmnzmyNuP5pEX4PT1lw/search?query=vitamin+d

 

God vind med det.

 

Alle på den nordlige halvkugle bør få vitamin D på en eller anden måde i vinterhalvåret, solen den er væk (solens UVB-stråling kommer ind til jorden i en meget ufordelagtig vinkel).

 

VH. GrN.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share